اعتراف به بیرحمانه ترین حمله های شیمیایی بعد ازجنگ جهانی اول + فیلم

استفاده رژیم بعثی عراق از سلاح ممنوعه شیمیایی در طول جنگ تحمیلی ، نتایج بسیار وحشتناکی از خود به جای گذاشت.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛  اولین حمله شیمیایی ثبت شده توسط سازمان ملل در جنگ ایران و عراق مربوط به تاریخ 23 /10 /59 برابر با 13 ژانویه 1981 می باشد که در منطقه ای بین هلاله و نی خزر واقع در 50 کیلو متری غرب ایلام توسط عراق علیه نیروهای ایرانی انجام شد که به شهادت 10 تن از این نیروها انجامید. عامل مورد استفاده در این حملات گازهای مختل کننده اعصاب گزارش شده است.

 براساس گزارشهای منتشر شده، عراق در سال 60 نیز چهار بار در مناطق هویزه، ارتفاعات الله اکبر، پل نادری و خرمشهر اقدام به استفاده از گلوله های شیمیایی نمود که عمدتاً توسط توپخانه یا خمپاره انداز پرتاب گردید.

 یازده موردحمله شیمیایی عراق در سال 1361 ثبت‌شده است و از عملیات والفجر 2 (30 مرداد 1362) به بعد، این حملات شدت گرفت تا آنجا که در عملیات والفجر 4، در محدوده زمانی 29 مهر تا 6 آبان 1362، افزون بر مناطق نظامی، مناطق مسکونی هم هدف اصابت بمب‌های شیمیایی رژیم عراق قرار گرفت. 

روز سه‌شنبه 24 اسفند 1362، خبرنگار یک نشریه هلندی با مصدومین شیمیایی بستری در کلینیک جراحی بیمارستان شهر وین دیدارکرده و از وضعیت وخیم مصدومین ایرانی گزارش تهیه می کند.

پس از تصرف جزایر مجنون در سال 1362، عراق در سطح بسیار وسیعی، از گلوله‌های شیمیایی حاوی گاز خردل استفاده کرد. در این حمله‌های وحشیانه، بیش از 2700 تن مصدوم و عده‌ای هم به شهادت رسیدند. درحالی‌که سردمداران رژیم عراق این اقدامات جنایات‌کارانه خود را تکذیب می‌کردند، محافل پزشکی و سازمان‌های بین‌المللی استفاده عراق از سلاح شیمیایی را به‌طور مکرر مورد تائید قرار می‌دادند.

نتیجه آزمایش‌ها نشان‌دهنده استفاده از گاز خردل است که حتی هیتلر نیز در جنگ جهانی دوم در استفاده از آن ابا داشت.

 

 

 

انتهای پیام/

حمله شیمایی عراق به ایران + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار