در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دعوت خوانندگان بین المللی به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

حمیدرضا نوربخش گفت: باتوجه به ظرفیت بالای جشنواره موسیقی فجر ایرانی، امسال از خوانندگان شاخص و شناخته شده بین المللی دعوت خواهیم کرد.

حمیدرضا نوربخش دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص تغییرات این دوره به نسبت گذشته گفت: از جشنواره سی و یکم مسیر جشنواره موسیقی فجر را با حذف و اضافه کردن بخش هایی از جمله اضافه کردن جایزیه باربد، نگاهمان را قدری حرفه‌ای‌تر کردیم و جشنواره هر سال بیشتر از سال‌های گذشته جایگاه خودش را پیدا می‌کند.

وی افزود: جایزه باربد در کنارموسیقی فجر طراحی شد؛ که پیش از این،  جای آن خالی بود و خیلی بیشتر از هرچیزی می‌تواند هم به رونق جشنواره و هم به کیفی‌تر شدن فعالیت تولیدات موسیقی در طول سال کمک کند.

دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر درخصوص کیفیت آثار موسیقی تصریح کرد: تولیداتی که در طول سال ضبط و منتشر می‌شود را در جشنواره بررسی و داوری می‌کنیم. که طبیعتا همه بخش‌های یک آلبوم به لحاظ بسته‌بندی و گرافیک داوری می‌شود، این روند به کیفی‌تر شدن آثار کمک کرده است. در این دو دوره گذشته نیز این کار انجام شده و امسال با دقت نظر بیشتر و خیلی پر رنگ تر، نسبت به سال‌های گذشته مورد بررسی قرار می گیرند.

نوربخش در ادامه درباره بخش بین الملل جشنواره اظهار کرد: جشنواره‌های معتبری در کل دنیا داریم که در حال برگزاری هستند و توسط، حرفه‌ای‌ها در سطح جهان دنبال می‌شوند. ما هم تلاش کردیم تا جشنواره موسیقی فجر ایران کمتر از آن جشنواره‌ها نباشد و در سطح عالی برگزار شود. باید بگویم، جشنواره موسیقی ایران این ظرفیت را دارد که در عرصه بین المللی به صورت گسترده و حرفه‌ای ظاهر شود. همچنین برای برگزاری این بخش، از خوانندگان شاخص و شناخته شده‌ای دعوت کردیم که فکر می‌کنم روند خوبی است و امیدواریم هرسال بهتر از سال گذشته این جشنواره را برگزار کنیم.

وی با اشاره به دعوت خوانندگان بین الملل گفت: روند تحقیق و پژوهشی که برای دعوت خوانندگان بین المللی از طریق آژانس‌ها و مدیرانی صورت می گیرد که با توجه به شناختی است که نسبت به گروه‌ها دارند. این نگرانی وجود ندارد که خوانندگانی که چارچوبشان با ایران همخوانی ندارد در این گروه‌ها قرار نگیرند
 
وی  درخصوص موسیقی نواحی و انقلابی خاطرنشان کرد: موسیقی نواحی امسال پر رنگ‌تر از سال گذشته و با ۱۴ اجرا موسیقی نواحی برگزار می‌شود. که در دو بخش ویژه بانوان و ۱۲ گروه نواحی، از سراسر ایران و همه اقوام دعوت کرده‌ایم. همچنین موسیقی انقلاب هم‌چون سال‌های گذشته جزو بخش‌های ممتاز جشنواره است ،که ۶ اجرا در بخش موسیقی انقلاب داریم. 
 
نوربخش در پایان با اشاره به دیگر بخش های سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، گفت: 3 گروه موسیقی در ردیف دستگاهی و 3 اجرای کُر خواهیم داشت و چون بخشی از آثار نوستالژی و ارزشمند دوره پیروزی انقلاب اسلامی است و این بخش کمتر مجال شده که بازسازی و بازخوانی شوند و مشتاقان زیادی دارد و امسال در جشنواره حضور دارند.

گفتنی است: هفته آینده جدول اجرایی آثار و تهیه بلیط اعلام خواهد شد و علاقمندان به راحتی می‌توانند بلیط‌های مورد نظرشان را خریداری کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
ممنون
آخرین اخبار