مرکل: با تصمیمات ترامپ مسئله بیت المقدس هیچوقت حل نمی‌شود

صدراعظم آلمان در واکنش به تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تاکید کرد که با تصمیمات ترامپ مسئله بیت المقدس هیچوقت حل نمی‌شود.

مرکل: با تصمیمات ترامپ مسئله بیت المقدس هیچوفت حل نمی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،  به نقل از آسوشیتدپرس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی تلویحا با تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس مخالفت کرد.

وی پس از دیدار با «فیاض السراج» نخست وزیر لیبی در کنفرانس خبری مشترک در برلین به تصمیم دیروز رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس واکنش نشان داد.

مرکل با بیان این که اروپا به تنهایی نمی تواند برای حل مناقشات منطقه خاورمیانه راه حل ارائه دهد بر لزوم مشارکت آمریکا در این خصوص تاکید کرد.

وی تاکید کرد موضع اتحادیه اروپا در رابطه با شهر بیت المقدس، قطعنامه های سازمان ملل است.

به گفته صدراعظم آلمان، موضوع بیت المقدس باید در چارچوب مذاکرات مربوط به راه حل دو کشوری مورد بحث و مذاکره قرار گیرد.

مرکل ضمن ابراز امیدواری برای احیای مذاکرات سازش خاورمیانه، یاد آور شد: با تصمیم روز گذشته واشنگتن، این درک مشترک بوجود نیامد.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود، قدس را رسماً به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با این حال این اقدام مخالفت های بین المللی را به همراه داشت.

 السراج هم تصمیم ترامپ را محکوم و تأکید کرد: لیبی به طرح صلح عربی که در نشست اتحادیه عرب در بیروت در سال 2002 تصویب شد پایبند است. این راه حلی است که فلسطینی ها از آن رضایت دارند و ما از آن حمایت می کنیم. همزمان هر گونه تصمیم گیری فردی در این خصوص را رد می کنیم و به ویژه که ما شاهد هستیم این گونه تصمیمات طرح صلح منطقه را تهدید می کند و به تنش هایی منجر می شود که پایان آن ناگوار است.

انتهای پیام/

تاکید مرکل حل و فصل مسئله بیت المقدس با مذاکره

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار