مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

توجه به آداب و نمادهای اسلامی، ضرورتی برای «تبریز۲۰۱۸»

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز اولین پایتخت جهان تشیع بوده است، بر ضرورت آماده‌سازی نمادهای اسلامی در شهر برای «تبریز۲۰۱۸» تاکید کرد.

توجه به آداب و نمادهای اسلامی، ضرورتی برای «تبریز۲۰۱۸»به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،امروز در کارگروه قرآنی تبریز ۲۰۱۸ اعلام کرد: باتوجه به اینکه تبریز اولین پایتخت جهان تشیع بوده بوده است و هم‌اکنون نیز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده، باید کارهای فاخری در این راستا انجام دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی باید در اولویت کارهای تبریز ۲۰۱۸ قرار بگیرد، گفت: به عنوان مثال اینکه ادارات مختلف بیایند و آیات قرآنی مربوط به اداره خود را بر روی نمای ساختمانشان کار کنند، می‌تواند جلوه‌ای قرآنی به شهرمان ببخشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین درباره اهمیت بسیار بالای تبریز ۲۰۱۸ برای استان و ایران، عنوان کرد: این عنوان شاید پس از ۵۷سال دیگر برای یکی از شهرهای ایران، جز تبریز بازگردد و همین دور بودن، آن را برایمان ارزشمندتر کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما قید اسلامی بودن برای تبریز۲۰۱۸ داریم، گفت: در چهارگوشه شهر باید نمادی برای معرفی داشته‌های دینی و اسلامی در تبریز باشد. برای مثال ما وقتی می‌گوییم اردبیل شهر ارادتمندان به حضرت ابوالفضل (ع) است، باید نمادهای این ارادت را در نقاط مختلف شهر مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی نماز و اذان را یکی از آداب شکلی اسلام دانست و اضافه کرد: علاوه بر این‌ها ما نیازمند برخی نمادهای محتوایی و مفهومی هستیم تا بتوانیم آنطور که باید اولین پایتخت جهان تشیع را به مسافران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تبریز باید امروز از این فرصت استفاده کند تا در بازنمایی جهان تشیع گام‌های بزرگ و مهمی را بردارد. برای همین ما در کارگروه خود، یعنی کارگروه قرآنی تبریز ۲۰۱۸، سعی می‌کنیم برنامه‌های فاخر و ماندگاری را تدارک ببینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد: تلاش می‌کنیم تعدادی روحانی و مبلغ مسلط به زبان‌های مختلف جهان از جمله انگلیسی، روسی، فرانسوی و چینی را برگزینیم تا بتوانند علاوه بر اینکه ظاهر ابنای تاریخی تبریز مثل مسجد کبود و بازار تبریز را به مسافران معرفی می‌کنند، از سابقه دینی و اسلامی‌شان نیز سخن به میان آورند.

وی در پایان با اشاره بر ضرورت الگوسازی در جامعه، اعلام کرد: برنامه‌های و کنگره‌های قرآنی که برای تبریز ۲۰۱۸ تدارک می‌بینیم، باید با اتحاد و همدلی تمام دستگاه‌ها اجرا شوند.

همچنین باید به این موضوع که کدام دستگاه کدام برنامه‌ها را اجرا کرد بی‌توجه باشیم و تنها بخاطر تبریز و ترویج فرهنگ قرآنی در آن کار کنیم.

انتهای پیام/خ

انتخاب مبلغان دینی مسلط به زبان‌های مختلف جهان درتبریز2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار