رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور:

همایش سلامت معنوی در قم برگزار می شود

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در دیدار با آیت الله سبحانی گفت:همایش سلامت معنوی 25 بهمن ماه امسال در قم برگزار می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛دکترمرندی،رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور امروز در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید طی سخنانی ابراز داشت: موضوع سلامت معنوی امر مهمی است که نباید نادیده گرفته شود و از این رو تلاش خواهیم کرد با برگزاری همایشی در این زمینه، فعالیت های خود را دنبال کنیم.

وی عنوان داشت: سال گذشته این همایش در قم برگزار شد که امسال نیز در 25 و 26 بهمن ماه در سالن غدیر مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می شود.

آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توجه و اهتمام به سلامت معنوی گفت: انسان از منظر اسلام خلیفه الله است اما از نگاه غربی ها این موضوع به هیچ عنوان عنوان نشده و نگاه کالا به انسان ها دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان حافظ امانت الله است گفت: ما اگر به دنبال معنویت هستیم نباید مبنای علوم ما غربی باشد، انسان موجودی است که ذاتا رابطه با خداوند دارد و خداجویی جزو خصوصیات انسان است، اما غربی ها به این موضوع اعتقادی ندارند.

وی گفت: ویژگی هایی که خداوند برای انسان معرفی می کند، در منظر غرب نیست و از سوی دیگر تربیت ما بر اساس مذهب بوده اما آنها هیچ به این موضوع عمل نمی کنند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: بهداشت و سلامت، تنها مربوط به جسم نیست، بلکه باید به فکر سلامت روح و سلامت معنوی باشیم و از سوی دیگر روانشناسی و روانکاوی های ما معنوی باشد.

این مرجع تقلید گفت: در غرب هیچگونه عاطفه و معنویت وجود ندارد و این مسائل تنها در اسلام و معنویت است که باید روز به روز در گسترش سلامت معنوی کوشید.

انتهای پیام/ش

دیدار دکتر مرندی با آیت الله سبحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار