واکنش دولت افغانستان به انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدس

ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای، تصمیم تازۀ ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را سبب «جریحه دار شدن احساسات تمام مسلمانان» دانست.

واکنش دولت افغانستان به انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدسبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای، تصمیم تازۀ ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را سبب «جریحه دار شدن احساسات تمام مسلمانان» دانست.

ارگ ریاست جمهوری در بیانیه خود گفته است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درک نگرانی عمیق مردم مسلمان کشور و جهان اسلام، تشویش و نگرانی عمیق خود را در رابطه به رسمیت شناختن بیت المقدس و انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به این شهر، قبلاً از مجراهای دیپلماتیک به رهبری آن کشور ابراز نموده است.

این بیانیه افزوده است: تصمیم اتخاذ شده باعث جریحه دار شدن احساسات تمام مسلمانان جهان گردیده و پروسۀ صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون اشتراک فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجۀ مثبت و راه حل دایمی منتج نمی‌گردد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: حکومت وحدت ملی و مردم مسلمان این سرزمین با سایر مسلمانان جهان خواهان تأمین حقوق حقۀ مردم فلسطین جهت داشتن یک دولت مستقل می باشد. بیت المقدس منحیث اولین قبلۀ مسلمانان جهان که برای سایر ادیان نیز دارای اهمیت است، باید موقعیت آن بر اساس قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل‌متحد و خواست میلیون ها مسلمان جهان تثبیت گردد.

دولت کابل در بیانیه خود آورده است: حکومت وحدت ملی برای تحقق صلح دائمی و عادلانه در فلسطین در همکاری با جهان اسلام و جامعۀ جهانی در چوکات سازمان همکاری کشورهای اسلامی و ملل‌متحد از این پروسه به صورت دوامدار حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.