افزایش تولید کشاورزی با یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی

تجهیز و نوسازی شالیزار‌های مازندران موجب کاهش هزینه تولید و ایجاد اشتغال می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، مجید جعفری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از ۸ هزار هکتار زمین‌های شالیزاری این شهرستان تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شده است.

وی افزود: با موافقت ۲۷۰ بهره بردار و با اجرای طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های شالیزاری این دو روستا شاهد مدیریت بهبود مصرف آب در بخش کشاورزی خواهیم بود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: با اجرای طرح تجهیز و نوسازی در زمین‌های شالیزاری در آیش‌های ۵۰ هکتاری، ۲۷۰ نفر از بهره برداران از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

جعفری افزود: تجهیز و نوسازی شالیزار‌ها علاوه بر مدیریت در بهبود مصرف آب کشاورزی، سبب تنوع کشت بصورت چند محصولی وسهولت انتقال آب کشاورزی از طریق کانال‌های مکانیزه احداث شده می‌شود.

وی گفت: خروج هرزآب از طریق زهکش مکانیزه احداث شده و سهولت تردد ماشین آلات کشاورزی در زمان کاشت، داشت و برداشت از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر افزود: در طرح تجهیز و نوسازی، جاده‌های مناسب شن ریزی شده با عرض حداقل ۵ متر احداث می‌شود.

انتهای پیام/آ

نوسازی و تجهیز زمین‌های شالیزاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.