رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان:

اصفهان نیازمند یک «تئاتر شهر» با 8 سالن رسمی است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان گفت: شهر اصفهان نیازمند یک «تئاتر شهر» با 8 سالن رسمی است اما هیچ اقدامی برای آن نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هوشنگ جمشیدیان  با اشاره به استانداردهای لازم برای سالن‌های تئاتر اظهار کرد: در حال حاضر دو سالن استاندارد تئاتر در اصفهان سالن‌های استاد فرشچیان و تالار هنر هستند و بقیه سالن‌ها یا به صورت آمفی‌تئاتر ادارات و یا مراکز دولتی هستند.

وی افزود: البته 27 سالن در اصفهان داریم که هنرمندان در آن به تمرین و اجرا می‌پردازند اما همه این‌ها سالن‌های اجتماعات و یا سالن‌های فرهنگسراها است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان ابراز کرد: مجموعه تئاتر شهر قرار بود در مجموعه شهید کشوری ساخته شود که به خاطر کمبود اعتبارت متوقف شد اما شهر اصفهان نیازمند یک «تئاتر شهر» با 8 سالن رسمی است اما هیچ اقدامی برای آن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از سالن‌های اداره راه و ترابری، هلال‌احمر، بهزیستی، سینما فلسطین، هنرستان هنرهای زیبا، هنر سرای کوثر، هنر سرای مهتاب، مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، باغ نور و... برای نمایش استفاده می‌کنیم اما استاندارد تئاتر نیستند.

جمشیدیان بیان داشت: این دو سالن تالار هنر و استاد فرشچیان که هر کدام یک هر کدام دارای یک سالن اصلی و یک سالن کوچک هستند نیز در حد استاندارد 20 سال پیش بوده‌اند اما بازسازی شده‌اند و در حال بهره‌برداری هستند؛ هرچند از لحاظ استانداردهای رسمی تئاتر کشور هم نیاز به بازسازی دارند هم نیاز به تجهیز بهتری دارند.

وی عنوان کرد: سالن مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان یک ماه پیش بازسازی شد و از لحاظ کف و صندلی‌ها بهتر شد همچنین از لحاظ نوری بهبود پیدا کرد اما هنوز نیاز به، به روز شدن دارد.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان نیازمند یک تئاتر شهر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار