مرگ خاموش اعضای یک خانواده ۳ نفره در شهرستان بستان‌آباد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از مرگ خاموش اعضای یک خانواده سه نفره در شهرستان بستان‌آباد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرزاد حاتمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: ساعت ۱۹:۳۰ دیروز طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس شهرستان بستان آباد و گزارش کاهش سطح هوشیاری سه نفر در منزل مسکونی سریعا اورژانس به محل اعزام شد.

وی گفت:کارشناسان اعزامی پس از رسیدن به محل با پیکر بی‌جان مرد۴۰ساله و زن ۲۲ساله و دختر ۶ ساله مواجه شدند که بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن از آبگرمکن جان باخته بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: گاز مونوکسیدکربن گازی بدون رنگ و بو است؛ عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است، اما اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به ویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

حاتمی گفت: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل، دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: سرگیجه، تهوع، سردرد و احساس خواب آلودگی از جمله علائم گازگرفتگی هستند.

وی گفت: فردی که دچار این حالت‌ها شده باید از محل خارج شده و در صورتی که علائم رفع نشد، فوراً به مراکز اورژانس منتقل شود.

انتهای پیام/ش

نشت گاز مونوکسید کربن از آبگرمکن درشهرستان بستان اباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.