المنار: فلسطینیان به سبب خشم از تصمیم احتمالی ترامپ به فکر انتفاضه جدید افتاده‌اند

خشم و غضب فلسطینیان از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی آن‌ها را به فکر انتفاضه‌ای جدید انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، خشم و غضب فلسطینیان از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آن‌ها را به فکر انتفاضه‌ای جدید انداخته است.  


اهالی غزه مخالفت شدید خود را با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان دادند و خواستار آغاز انتفاضه‌ای جدید شدند.  

خبرنگار شبکه در غزه در گزارشی با اشاره به خشم و غضب محافل فلسطینی از تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس، افزود: فلسطینیان تاکید کردند «انتفاضه» سلاح آن‌ها برای مقابله با این تصمیم است که پیامد‌های منطقه‌ای دیگری هم خواهد داشت.  

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: چنین کاری توازن را بر هم می‌زند و اوضاع جدیدی در منطقه به وجود می‌آورد. دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید مسئولیت این کار را بر عهده بگیرند.  

 عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: منطقه بدون حل مسئله فلسطین همچنان دستخوش ناآرامی خواهد بود و هیچ امنیت، آرامش و صلحی در آن وجود نخواهد داشت، بر همین اساس به نفع نظام‌ها و حکومت‌های عربی است که مسئله فلسطین حل و فصل، حقوق ملت فلسطین به آن داده و کشور آن‌ها تشکیل شود.  

در ادامه گزارش آمده است: پیشنهاد عربستان سعودی در خصوص انتخاب ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین به جای قدس، خشم و غضب فلسطینیان را برانگیخته است و بر همین اساس آنان خواستار اخراج سفیران آمریکا (از کشور‌های عربی) و برپایی انتفاضه علیه رژیم اشغالگرند.  

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس گفت: خواستار خشم گسترده مردمی داخل و خارج علیه برنامه‌های آمریکایی صهیونیستی در منطقه هستیم و بر ضرورت اخراج سفیران رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های عربی تاکید می‌کنیم و هرگونه تلاش برای از بین بردن آرمان فلسطین و صحبت از ابودیس را به عنوان پایتخت فلسطین رد می‌کنیم.  

خبرنگار ادامه داد: گروه‌های فلسطینی خواستار برگزاری نشست برای اتخاذ موضع یکپارچه در مخالفت با تصمیمات آمریکا و اصرار بر قدس به عنوان پایتخت فلسطین شدند.  

ابومجاهد از کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین گفت: وجود چنین سفارتی (در شهر قدس) برای ما غیرقابل قبول است به همین سبب اقدامات زیادی برای اعمال فشار بر آمریکا در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

 

واکنش فلسطینیان به تصمیم احتمالی ترامپ درباره قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار