والیبال و حکمی که رنگ و بوی مماشات دارد؛

تکرار تخلف و درگیری و مصونیت قضائی برای کاپیتان معروف

حکم کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در شرایطی اعلام شد که رنگ و بوی مماشات با برخی خاطیان دارد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دهم و نهم لیگ برتر والیبال با حواشی متعددی همراه بود، حاشیه‌هایی که منجر به چاقوکشی، فحاشی، نیمه تمام ماندن یک مسابقه و ... همراه شد.

این حاشیه‌ها و هرج و مرج‌های ایجاد شده در سه مسابقه از لیگ موجب شد ، کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، روز گذشته تشکیل جلسه داده تا درباره این موضوعات بررسی‌های لازم را به عمل بیاورد. از هر تیم نفراتی در این کمیته حضور داشتند و امروز عصر حکم مکتوب این کمیته روی خروجی سایت فدراسیون والیبال قرار گرفت.حکمی که تا حدودی می‌توان به آن نقد داشت و به نظر می‌رسد در صدور بعضی احکام و برخی تصمیم گیری‌ها مماشات صورت گرفته است.

شاید مهم‌ترین نقدی که به این رای وارد است، محرومیتی باشد که برای سعید معروف ، پاسور تیم پیکان در نظر گرفته شده است. این دفعه اول نیست که سعید معروف در یک مسابقه به خود اجازه رفتار ناشایست و حمله به سمت داور را می‌دهد. در فصل‌های گذشته نیز بارها شاهد این صحنه ها از سوی سعید معروفی که عنوان کاپیتانی تیم ملی والیبال را نیز به دوش می‌کشد، بودیم که هر بار با محرومیت‌های یک جلسه‌ای و تعلیقی مواجه می‌شد.

این بار نیز سعید معروف تنها با یک جلسه محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه شد آن هم در شرایطی که بدون شک عامل اصلی جنجال‌های رخ داده در دیدار پیکان و شهرداری ارومیه بود. آن هم در شرایطی که انتظار می‌رفت، این بازیکن که بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو دارد، کمی منطقی‌تر رفتار کرده و در زادگاهش خویشتنداری بیشتری به خرج دهد. شاید احکامی که در سال‌های قبل در برابر رفتارهای دور از انتظار سعید معروف صادر می‌شد، خیال این بازیکن را راحت کرده است که در زمین هر رفتاری دوست دارد داشته باشد.  این بازیکن قطعا در مسابقات بین‌المللی چنین رفتارهایی نمی‌کند و زود از کوره در نمی‌رود زیرا می‌داند در عرصه بین المللی کسی حمایتش نخواهد کرد و همه چیز بر مبنای قانون پیش می‌رود. این در حالی است که این بار نیز شاهد رای مماشات آمیز از سوی کمیته انضباطی بودیم.

شاید محروم کردن تماشاگران دو تیم شهرداری تبریز و شهرداری ارومیه از همراهی تیم شان در یک بازی ، تنبیهی مناسب مقابل فحاشی‌های تماشاگران در سالن والیبال باشد، اما باید به این سوال نیز پاسخ داد که خود بازیکنان و مربیان داخل زمین تا چه حد در تحریک کردن تماشاگران نقش دارند؟

این بار نیز مثل همیشه حکم‌های صادره از سوی کمیته انضباطی به طور کامل قابل پیش‌بینی بود. اما بهتر است سازمان لیگ، کمیته انضباطی و فدراسیون والیبال ، بدانند همین قبیل مماشات‌ها و کوتاه آمدن‌ها می‌تواند چقدر در ادامه روند غلط لیگ و رخ دادن اتفاقاتی اینچنینی  و جار و جنجال‌های پایان ناپذیر نقش داشته باشد. رفتارهای ناشایست و در ادامه جریمه‌های کمرنگ موجب می‌شود بازیکنان و مربیان به رفتارهای غلط خود ادامه دهند و داوران و ناظران با فکر اینکه کمیته انضباطی برخوردی قاطع صورت نمی‌دهد، از واقعیت‌ها چشم‌پوشی کنند و خودشان را برای گرفتن تصمیمات محکم و قاطعانه خسته نکنند.

آقایان کمیته انضباطی، روی صحبت ما با شماست. اگر به دنبال برگزاری لیگی منظم وخارج از حاشیه، به دور از اعتراضات گسترده و بی‌ادبانه، فحاشی‌ و رفتارهای خودسرانه از سوی بازیکنان، مربیان و ... هستید، بهتر است سمت و سوی نگاهتان را تغییر داده و همه را  - اعم از بازیکن ملی‌پوش و کاپیتان و تیم پولدار و تیم بی‌پول- به یک چشم ببینید تا لیگی که رشته آن سال‌هاست در جهان پرآوازه شده است، حرفه‌ای و به دور از جنجال برگزار شود.

انتهای پیام/

نقدی بر حکم کمیته انضباطی والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
تصميم به جا و منطقي بود.یاشاسین پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
چرا علت چی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
S
۲۲:۴۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
آقای معروف چاقو کشیده؟
باورش سخته!!!! بعید می دونم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
شرم اوره واقعا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
واقعا این کارا در شان یک ورزشکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۹:۱۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
شهرداری ارومیه رو باز مقصر دونستید ، الان باز بعضی ها از کوره در میرن ، میان اینجا مارو مقصر میدونن ، درحالی که از جریان خبری ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
اینجور ادم ها تاریخ انقضاشون خیلی زود تموم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
باید باهاش برخورد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
این ادم واقعا یک ورزشکار بی اخلاقه اینو در گذشته ثابت کرده بارها درگیری ایجاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
واقعا جای تاسف داره واسه یه ورزشکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
وقتی ورزشکار چاقو کشی میکنه....ازجوان آس وپاس تو خیابونا چه انتظاری دارن
آخرین اخبار