ساماندهی مناسب کودکان خیابانی اردبیل در دستور کار قرار گرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ساماندهی مناسب کودکان خیابانی استان اردبیل در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه کمیته ساماندهی کودکان خیابانی افزود: ساماندهی کودکان خیابانی در دستور کار قرار گرفته و باید همه دستگاه های اجرایی ذی ربط در ساماندهی آنها مشارکت داشته باشند .

وی افزود: کودکانی که در خیابان ها اقدام به دستفروشی کرده و مکانی برای زندگی ندارند باید جمع آوری و در مراکزی که بهزیستی فراهم کرده نگهداری شوند و کودکانی که از طریق خانواده هایشان اقدام به کار درخیابان می کنند علاوه برجمع آوری باید برای ساماندهی آنان و اشتغال خانواده شان تدابیری اندیشیده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بیشتر کودکانی که در خیابان ها اقدام به دستفروشی می کنند از خانواده فقیر بوده و به دلیل مشکلات مالی اقدام به این کار می کنند و سازمان بهزیستی باید با هماهنگی کمیته امداد و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در اشتغال و کارآفرینی این خانواده ها اقدام جدی داشته باشند.

نصیری بیان کرد: وضعیت استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی نسبت به استان های دیگر نگران کننده نیست و نهادهای متولی توانسته اند کودکان خیابانی را شناسایی و به ساماندهی آنها اقدام کنند.

وی افزود: کودکان خیابانی مختص کشور ما نیست بلکه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هم بیشتر است که تظاهر بیرونی پیدا کرده در حالی که در کشور ما تظاهر بیرونی آن به اندازه کشورهای توسعه یافته نیست.

نصیری همچنین در مورد تکدی گری هم باید اقدام موثری از سوی شهرداری و دیگر سازمان های مربوطه صورت بگیرد تا جلوی آسیب های ناشی از این مشکل گرفته شود .

وی افزود: البته بیشتر متکدیان در این استان غیر بومی هستند که باید برای جمع آوری آنها تلاش شود .

 

انتهای پیام/ح

ساماندهی کودکان خیابانی در استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.