معاون وزیر نفت مطرح کرد:

آمادگی کامل شرکت ملی گاز ایران برای انتقال تجربیات به بغداد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ما برای انتقال تجربیات گازی خود به کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق آمادگی کامل داریم.

آمادگی کامل شرکت ملی گاز ایران برای انتقال تجربیات به بغداد به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز در دیدار با حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق و هیأت همراه از مرکز دیسپچینگ این شرکت که به منظور توسعه همکاری‌ها و بازدید از پیشرفت‌های صنعت گاز ایران صورت گرفت، اظهار کرد: از آن‌جایی که ما از نظر استاندارهای اجرایی و نیز ذخایر گازی در رتبه نخست دنیا هستیم و در حال حاضر نیز، کنترل گازرسانی به بیش از یک هزار شهر و حدود ۲۵ هزار روستا را در دست داریم، این تجربه موفق، ما را به نقطه‌ای رسانده که می‌توانیم برخی از توانمندی‌های خود را صادر کنیم.

وی در ادامه افزود: در ابعاد و بخش‌های مختلف مانند بعد آموزش، طراحی، اجرا، خطوط انتقال و شبکه‌گذاری و ایستگاه‌های تقلیل و تقویت فشار گاز، برای انتقال تجربیات به شرکت نفت عراق اعلام آمادگی کردیم.

عراقی با اشاره به این که ساختار گاز در کشور عراق مانند ایران نیست، گفت: ما در حال تهیه مقدماتی در این زمینه هستیم که بتوانیم در آینده نه چندان دور شبکه‌گذاری، خطوط انتقال، مانیتورینگ، قرائت کنتور و تمام تجربیات خود را به عراق منتقل و در عین حال، پروژه‌های نفتی و گازی آن‌ها را با همت شرکت‌های ایرانی توانمند، اجرا کنیم.

معاون وزیر در امور گاز تصریح کرد: این امر بستگی به شرایط سیاسی و اقتصادی عراق و ایران دارد، چراکه ما وظیفه داریم توانمندی‌های‌مان را منسجم کرده و این توانمندی‌ها را به صدور خدمات فنی و مهندسی ارایه کنیم، این امر بدین مفهوم است که اگر زمینه این کار آماده بود، این انتقال تجربیات و توانمندی‌ها به بهترین شکل انجام خواهد شد.

وی با بیان این که پیش از این نیز صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه به عنوان یکی از راهبردهای شرکت اعلام شده بود، گفت: ما باید به کشورهایی مثل افغانستان و عراق، صدور خدمات فنی گاز را داشته باشیم چراکه این استعداد در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد و جزء برنامه‎های ما است.

حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق نیز با بیان اینکه کیفیت بالا در کنترل و مدیریت در بخش های مختلف شرکت ملی گاز ایران بسیار مشهود است، تاکید کرد: آنچه که در این سفر مشاهده شد نشان می‌دهد شرکت ملی گاز ایران در زمینه گاز رسانی و دیگر خدمات بسیار پیشرفته عمل می‌کند که نعمت بسیار بزرگی برای کشور ما است.

وی افزود: به دلیل شرایطی کنونی که کشور عراق دارد با صبر و تحمل از این مرحله عبور خواهیم کرد و امیدوارم با تجربیات بسیار خوبی که از عملکرد شرکت ملی گاز ایران به دست می آوریم وارد مرحله جدیدی شویم و همکاری های لازم در این زمینه صورت بگیرد و این مشکلات هم مانع از همکاری دو کشور نخواهد شد.

گفتنی است؛ هیات عراقی در ادامه با مدیر عامل شرکت گاز استان تهران دیدار کرده و از سامانه مرکز پیام ۱۹۴، سایت دیسپچینگ و سامانه GISاین شرکت و همچنین از ایستگاه های شماره ۳ CGS و ایستگاه های TBS و DRS در محدوده باقر شهر تهران بازدید کردند.

انتهای پیام/

ایران از نظر  ذخایرگازی در رتبه نخست دنیا است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار