علوی در جمع خبرنگاران:

جهان اسلام نیازمند وحدت و هم‌اندیشی برای آرامش است

وزیر اطلاعات گفت: برگزاری کنفرانس وحدت در یکی شدن فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی آثار ازشمندی داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت برپایی این کنفرانس اظهار کرد: بی‌تردید گفت‌وگو عاملی تاثیرگذار در جهت نزدیکی نظرات با یکدیگر است و هنگامی که این نظرات به یکدیگر نزدیک شود، قطعا دل‌ها نیز نزدیک خواهد شد.

وزیر اطلاعات گفت: سی‌و‌یک سالی می شود که این کنفرانس هر ساله برگزار شده و تا کنون این تجربه را به دست آورده‌ایم که برگزاری چنین کنفرانسی در نزدیک شدن صفوف مسلمین و در جهت یکی شدن فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی آثار ازشمندی داشته است.

وی بیان کرد: امروز شاهد صحبت‌های تاثیر گذار رییس جمهور بودیم و در طول برگزاری این کنفرانس کمیسیون‌های زیادی برگزار می‌شود که در آن نظرات اندیشمندان نیز مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد و می‌تواند صوفف مسلمانان را به هم نزدیک‌تر کند.

علوی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها شاهد فراز و نشیب‌هایی در جهان اسلام بودیم و اختلافات و درگیری‌ها سهم زیادی داشتند و بسیاری از مسلمانان جان خود را از دست دادند. امیدواریم به برکت هم‌اندیشی و نزدیک شدن افکار و دلها بتوانیم مقطع کنونی این اتفاقات را پشت سر بگذاریم و ملت‌های مسلمان دوران اختلاف را پشت سر بگذارند و طعم شیرین وحدت را بچشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار