افزایش آمار متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان ‌شمالی

مدیرکل بهزیستی استان خراسان‌ شمالی گفت : در سال جاری 25 فرزند به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی در استان خراسان شمالی واگذار شدند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ اسماعیل قربانی مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی از افزایش آمار متقاضیان فرزندخواندگی در استان خبر داد و گفت : در خراسان شمالی آمار خانواده های متقاضی فرزند خواندگی بیشتر از کودکان موجود در مراکز سازمان بهزیستی استان خراسان شمالی است.

وی افزود : هم اکنون 160 خانواده پشت نوبت برای فرزندخواندگی در استان خراسان شمالی هستند .

قربانی با بیان اینکه با تلاش های فراوان اما تا آخر سال واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی به 40 مورد هم نمی رسد، افزود : خانواده ها بیشتر مایل به پذیرش کودکان در سنین شیرخوارگی و جنسیت دختر هستند .

قربانی با اشاره به این که باید کودک به بهترین خانواده به لحاظ شرایط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی واگذار شود، گفت : باید خانواده ها دارای فاکتورهای مد نظر این سازمان برای فرزند خواندگی باشند تا بتوانند بهترین آینده را برای کودک رقم بزنند.

قربانی خاطرنشان کرد : عدم اعتیاد ، عدم سوء پیشینه ، تاییدئیه پزشکی قانونی و سلامت جسم و روان برای خانواده های متقاضی فرزند خواندگی ضروری است .

وی اظهار کرد : کودکان بی سرپرست بهزیستی خراسان شمالی در 13 مرکز نگهداری می شوند و کودکان صفر تا دوسال ، دو تا شش سال ، شش تا 14 سال و 14 تا 18 سال در مکان های جداگانه مراقبت می شوند .

انتهای پیام/آ

هم اکنون 160 خانواده در استان خراسان شمالی پشت نوبت فرزندخواندگی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.