صادرات 418 هزار تن کالا از گمرک استان همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات 418 هزار تن کالا از گمرک و افزایش ۱۱ درصدی ارزش صادرات استان خبر داد.

صادرات418  هزار تن کالا از گمرک استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه صادرات استان از نظر ارزش دلاری 11 درصد افزایش و از نظر وزنی 25 درصد کاهش داشته است گفت: در ۸ ماهه سال جاری، ۴۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون دلار از گمرک استان همدان صادر شده است.

 وی به  آمار واردات از گمرک استان اشاره کرد وادامه داد: در این مدت 12 هزار تن کالا به ارزش 32 میلیون دلار وارد شده که از نظر ارزش دلاری 99 درصد و از نظر وزنی 31 درصد افزایش داشته است.

 این مسئول خاطر نشان کرد: کل واردات از این گمرک، مواد اولیه و خطوط تولید بوده، که این موضوع درراستای حمایت از تولید و اشتغال استان انجام شده است.

 خشوعی با اشاره به مهمترین اقلام صادراتی استان همدان در 8 ماه گذشته اظهار داشت: سفال با 6 میلون دلار، کشمش با 23 میلیون دلار، سیمان با 12 میلیون دلار، سیب زمینی با 5 میلیون دلار، شوری و ترشیجات با 4 میلیون دلار و گونی پلاستیکی با 2 میلیون دلار بیشترین کالاهای صادر شده از گمرک استان بوده است.

 وی افزود: از کالاهای صادر شده  کشمش با 24 درصد و گونی پلاستیکی با 2 درصد از کل صاردات به ترتیب بیشترین و کمترین محصولات صادر شده از گمرک استان همدان را به خود اختصاص داده است.

خشوعی بیان کرد: البته کشمش ملایر نسبت به مدت مشابه گذشته با کاهش 16 درصدی روبرو بوده است.

انتهای پیام/ج

 صادرات بیش از 400 هزار تن کالا از گمرک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار