معتمدی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۶ آذر نماد عدالت‌خواهی/ نمی‌توان با مقابله قرون‌وسطایی در برابر گفتمان جنبش دانشجویی ایستاد

دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی گفت: ۱۶ آذر نماد عدالت‌خواهی مؤثرترین جریان موجود در کشور است.

۱۶ آذر نماد عدالت‌خواهی/ نمی‌توان با مقابله قرون‌وسطایی در برابر گفتمان جنبش دانشجویی ایستادمحمد جواد معتمدی نژاد دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به حواشی برگزاری مراسم روز دانشجو امسال با حضور رئیس جمهور در دانشگاه زاهدان با اشاره به کارنامه سیاه دولت یازدهم و دوازدهم در برخورد با دانشجویان، گفت: این دولت در دوره قبل نیز  «بستن دهان‌ها» و «بی‌توجهی به خواسته های دانشجویان» و «برخوردهای گازانبری» با جریان های دانشجویی را در کارنامه‌اش کم نگذاشته است؛ که این مسئله باعث کاهش اعتماد دانشجویان به این دولت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم روز دانشجو امسال به هیچ یک از اتحادیه های دانشجویی و تشکل های عضو این اتحادیه اجازه صحبت داده نشد که  بنده این اقدام را بدوی‌ترین نوع سانسور و خفه کردن صدای جریان های مختلف دانشجویی می دانم.

دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی گفت:16   آذر نماد عدالت‌خواهی مؤثرترین جریان موجود در کشور است. نمی‌توان با مقابله‌ قرون‌وسطایی در برابر گفتمان اصیل جنبش دانشجویی ایستاد و مانع بیان دغدغه‌های واقعی این طیف شد.

معتمدی نژاد بیان کرد: رئیس‌جمهور با فرار از پاسخگویی به دانشجویان و پناه بردن به تریبون‌های گزینشی، نمی‌تواند به کارنامه‌ پر نقص دولتش سرپوش بگذارد.

دبیر جنبش عدالت خواه گفت: اتفاق هایی نظیر لیست 100 نفره‌ دانشگاه آزاد اسلامی و این اقدامات رئیس‌جمهور، بی‌احترامی به دانشجو و جریان های دانشجویی است. تشکل‌های دانشجویی باید در بیان حرف‌ها و دغدغه‌های شان آزاد باشند، نه اینکه با مدیریت از بیرون دانشگاه، به بازیچه دست جریان های سیاسی تبدیل‌شده و هیچ‌گونه آزادی عملی از خود نداشته باشند.

معتمدی اذعان كرد: انتخاب استان سیستان و بلوچستان توسط رئیس‌جمهور و امتناع از مرکزگرایی و تقارن این انتخاب با هفته وحدت قابل‌ تقدیر است.

انتهای پیام/

واکنش دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی به مراسم روز دانشجوی دانشگاه زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.