صدور بیش از 140 هزار تن محصول امسال از پتروشیمی مهاباد

بیش از 140 هزار تن محصولات پتروشیمی امسال از پتروشیمی مهاباد صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرعامل پتروشیمی مهاباد با بیان اینکه 87 درصد محصولات پتروشیمی مهاباد صادر می شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 158 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی در پتروشیمی مهاباد تولید شده که حدود 13 درصد آن در بازارهای داخلی به فروش می رسد و بقیه به خارج از کشور صادر می شود.صدور بیش از 140 هزار تن محصول امسال از پتروشیمی مهاباد

مجیدی، ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده را 156 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات  در مقایسه با مدت  مشابه پارسال 78 درصد افزایش یافته است.

مجیدی، با بیان اینکه پیش بینی می شود تولید محصولات پتروشیمی مهاباد تا پایان امسال افزایش 100 درصدی داشته باشد گفت: بیشترین صادرات محصولات پتروشیمی مهاباد به کشورهای ترکیه و چین است.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مهاباد همچنین گفت: تولید روزانه این مجموعه 900 تن بوده و انتقال آنها به صورت روزانه نیازمند 45 تا 50 تریلر است.

مجتمع پتروشیمی مهابادپس از بهره برداری کامل و در بخش صنایع پائین دستی قادر خواهد بود تا برای چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.

این مجتمع، قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک و سنگین خطی و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

انتهای پیام/ع

تولید روزانه 900 تن پلی اتیلن در پتروشیمی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.