مهم ترین معضل شادگان، بیکاری و فقر ناشی از آن

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیکاری و فقر ناشی از آن را مهم ترین معضل این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش روز ملی شادگان (بزرگداشت ابن سکیت دورقی) یکی از مهم ترین مشکلات این شهرستان شادگان را بیکاری و فقر ناشی از آن دانست و اظهار داشت: در صورت رسیدگی به تالاب بین المللی شادگان شاهد تبدیل آن به قطب گردشگری ویژه ای خواهیم بود.

وی با انتقاد بکارگیری نشدن نیروهای بومی شادگان توسط شرکت نیشکر بیان کرد: اراضی مستعد این منطقه توسط شرکت نیشکر به شوره زار تبدیل شده، اما این شرکت حاضر به استخدام جوانان این منطقه نیست.

حجت الاسلام ناصری نژاد اذعان داشت: درحال حاضر تالاب شادگان تنها در ایام نوروز شرایط گردشگری را دارد، زیرساخت ها برای سرمایه گذاری آماده است، ولی سرمایه گذار جذب نمی شود.

نماینده مردم شادگان تصریح کرد: در زمینه زیر ساخت هایی مانند آب، برق، گاز و تلفن مشکلاتی داریم که باید برای حل آن ها تلاش کنیم.

این نماینده با تاکید بر اینکه شهرک صنعتی شماره یک اهواز با 13 کارخانه تعطیل شده بیان داشت: این شهرک نه تنها اشتغالزایی نکرد، بلکه بانک ها به دنبال مصادره اموال سرمایه گذاران هستند.

حجت الاسلام ناصری نژاد در ادامه افزود: تنها امید صنعتی شادگان، فولاد شادگان است که با 65 درصد ظرفیت به فولاد خوزستان واگذار شده و عملا از حیطه اختیار شهرستان خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه نگرانی های بسیاری در حوزه صنعت داریم گفت: حدود 6 سال برای احداث بندر پیگیری شد، اما بندر و گمرک شادگان حتی ماهی یک روز هم کار نمی کند و به دلایل واهی تعطیل می شود.

حجت الاسلام ناصری نژاد با انتقاد از اینکه همه به دنبال تعطیلی گمرک شادگان هستند اذعان کرد: این بندر ثبت تجاری شده و باید فعالیت کند، اما برخی مانع فعالیت آن می شوند.

وی با انتقاد از اینکه تعطیلی 25 روزه متوالی بندر شادگان به مردم آسیب جدی وارد می کند بیان داشت: از سویی دیگر بازارچه نیز عملا تعطیل شده و افرادی که در این بخش سرمایه گذاری کرده اند متضرر شده اند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تنها راه درآمد مردم شادگان را کشاورزی دانست و تصریح کرد: خرمای شادگان محصول استراتژیک کشور است، اما بیش تر نخلستان های ما یا خشک شده یا در حال خشک شدن است که این شرایط اصلا قابل تحمل نیست.

وی اظهار داشت: همه نمایندگان خوزستان باید برای احیای حق آبه شادگان از کارون و جراحی همکاری کنند، بیشتر کشاورزان شادگانی به دلیل کم آبی از این شهرستان مهاجرت کرده اند.

حجت الاسلام ناصری نژاد با تاکید بر اینکه مطالعات طرح احیای حقآبه شادگان به پایان رسیده اذعان کرد: در آخرین دوره سرشماری نسبت به دوره پیش 20 هزار نفر کاهش جمعیتی داشتیم، چراکه همه مهاجرت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از منشأهای اصلی ریزگرد در کشور زمین های خالی اطراف تالاب شادگان است بیان داشت: دشت های حاصلخیز به بیابان تبدیل شده و باعث بروز طوفان نمک می شود.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه آب موجود در تالاب شادگان پساب نیشکر است تصریح کرد: شوری آب تالاب به اندازه ای است که حتی دام ها نیز از آن استفاده نمی کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: از سویی دیگر گونه ماهی خطرناک مهاجمی به نام تیلاپیا به این تالاب آمده که دارد را به مرداب تبدیل می کند.

انتهای پیام/گ

بیکاری و فقر ناشی از آن، مهم ترین معضل شادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.