لغو 60 پرواز در خوزستان بدلیل گرد و غبار

وقوع پدیده گرد و غبار در 8 ماهه نخست سال 96، سبب لغو 60 پرواز و تاخیر در 57 پرواز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا رضایی، مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت: با توجه به سیستم‌هایی که در اداره کل هواشناسی خوزستان فعال است، با این اداره کل هماهنگ هستیم که لحظه به لحظه وضعیت آب و هوای هر روز را به ما ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: نصب 2 دستگاه فرود اتوماتیک (ILS) در 2 سر باند فرود این فرودگاه را در نظر داریم تا شعاع دید را در شرایط گرد و خاک افزایش دهیم.

رضایی در ادامه افزود: این 2 دستگاه با هماهنگی استانداری خوزستان و سازمان فرودگاهی کشور با 200 میلیارد اعتبار خریداری می‌شوند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه فرودگاه اهواز در شهر واقع شده، هنگام تردد حجاج مشکل به وجود می آید، لذا باید برای ورود به فرودگاه از سوی شهرداری اهواز ترتیبی اتخاذ شود که در پروازهای داخلی و خارجی به مشکلی برنخوریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه فراخوان فرودگاه جدید اهواز نیز تا 15 روز آینده تمام می‌شود اظهار داشت: 8 شرکت داخلی و خارجی در این فراخوان شرکت کردند.

محمدرضا رضایی اذعان کرد: برای فرودگاه جدید و تردد این فرودگاه نیز باید برنامه ریزی شود تا جاده ای اختصاصی در کنار بزرگراه خلیج فارس برای فرودگاه جدید تعبیه گردد و در آینده دچار معضل تردد در این مسیر نیز نشویم.

وی افزود: فرودگاه جدید اهواز 2 هزار و 450 هکتار است و قرار است شهر فرودگاهی در جنوب غرب کشور ساخته شود که مستلزم داشتن مسیر تردد خاص است.

انتهای پیام/گ

گرد و غبار 60 پرواز فرودگاه اهواز را لغو کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.