میرزایی نیکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

استمهال 6 ماهه برای تطبیق احزاب با قانون جدید/ سرمست دبیر کمیسیون ماده ده احزاب شد

عضو کمیسیون ماده ده احزاب از انتخاب سرمست در جایگاه دبیر کمیسیون متبوعش خبر داد.

استمهال 6 ماهه برای تطبیق احزاب با قانون جدید/ سرمست دبیر کمیسیون ماده ده احزاب شدقاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون ماده ده احزاب در گفت‌وگو با در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون ماده ده احزاب سرمست مدیر کل جدید سیاسی وزارت کشور در جایگاه دبیر کمیسیون انتخاب شد.

وی دستور کار دیگر این جلسه را بررسی 4 پرونده تاسیس، بررسی صدور مجوز فعالیت و گزارش مجمع عمومی احزاب بیان کرد و افزود: آذر امسال آخرین مهلت برای تطبیق اساسنامه احزاب با قانون جدید فعالیت احزاب در نظر گرفته شده بود و برخی احزاب موفق به برگزاری کنگره و اصلاح اساسنامه خود نشده بودند، بنابراین موضوع استمهال در این مهلت زمانی در جلسه امروز بررسی شد.

عضو کمیسیون ماده ده احزاب اضافه کرد: بر این اساس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با استمهال ۶ ماهه موافقت کرد و احزاب همچنان تا ۶ ماه دیگر برای اصلاح اساسنامه و تطبیق آن با قانون جدید مهلت دارند.

میرزایی نیکو درباره اینکه چرا روند صدور مجوز فعالیت برخی احزاب طولانی شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل تغییرات وزارت کشور و همچنین انتخاب استانداران، نتوانستیم جلسات کمیسیون ماده ده را مرتب برگزار کنیم و صدور پرونده ها به تاخیر افتاد. امیدواریم با تدبیری که برای برگزاری منظم جلسات اتخاذ کرده ایم بتوانیم در اسرع وقت پرونده ها را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار