ضرورت توجه به تبعات کلان پدیده قاچاق/ میزان تاثیرگذاری کالاهای ممنوعه قاچاق با سایر کالاها متفاوت است

فرماندارسردشت گفت:بنا به تبعات قاچاق و تاثیرگذاری آن در بعد اجتماعی باید نوع برخورد با قاچاق کالاهای ممنوعه از سایر کالاها متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  نژاد جهانی فرماندار سردشت در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در برخورد با کلان پدیده قاچاق بایستی ضمن توجه به  تبعات و تاثیر گذاری آن در بعد اجتماعی نحوه برخورد باکالاهای ممنوعه قاچاق از سایر کالاها متفاوت باشد.

وی اظهار داشت: از یک منظر که پدیده قاچاق به اقتصاد مملکت آسیب می رساند برای برخورد با آن باید نگاه واحدی داشته باشیم اما از سوی دیگر با توجه به اینکه نوع و میزان تاثیر گذاری کالاهای ممنوعه با سایر کالاها متفاوت است و برخورد یکسان با هر دو نوع کالا می تواند تبعات اجتماعی منفی  به همراه داشته باشد باید نحوه برخورد با این دو مقوله متفاوت باشد. 

جهانی  گفت: ادارات متولی موظفند آمار قاچاق کالاهای ممنوعه و سایر کالاها را بصورت ماهیانه به دبیرخانه کمیسیون ارسال نمایند تا برنامه ریزی و تصمیم گیری برای برخورد با آن بر اساس آمار مبتنی بر واقعیت صورت گیرد.

وی بر کنترل ورود مواد سوختی به مرز کیله تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق مواد سوختی بایستی در بدو ورود مرزها نظارت وکنترل ها مضاعف  گردد.

جهانی با اشاره به تصمیم گیری شهرستانی و استانی در خصوص  لحاظ بعضی از معافیت های گمرکی برای صادرات محصولات تولید شده در سطح شهرستان و استان گفت: متاسفانه با وجود این امتیاز استقبالی از سوی تولیدکنندگان برای صادرات کالاها از مرز کیله انجام نشده است. 

فرماندار سردشت به آیین نامه اجرای ساماندهی مبادلات مرزی و معابر اشاره کرد و گفت: این آیین نامه بصورت رسمی ابلاغ شده و بانک اطلاعاتی از مرزنشینان تهیه شده که قرار است سازمان صنعت،معدن و تجارت برای مرزنشینان کارت هوشمند  صادر نماید.

انتهای پیام/م

لزوم توجه جدی در نحوه برخورد با کالاهای ممنوعه قاچاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.