الازهر انتقال احتمالی سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرد

بزرگ‌ترین موسسه اسلامی مصر تلاش واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به بیت المقدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، الازهر، به عنوان بزرگ‌ترین موسسه اسلامی در مصر روز دوشنبه تلاش واشنگتن را برای انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به بیت المقدس محکوم کرد و از آن به عنوان «اقدامی اشتباه» که می‌تواند مشکلات زیادی به بار بیاورد، یاد کرد.

خبرگزاری منای مصر روز دوشنبه گزارش کرد عباس شومان، معاون الازهر در سمیناری در قاهره تاکید کرد بیت المقدس همیشه یک شهر عربی و فلسطینی بوده است، چون این شهر مقدس در برگیرنده آثار باستانی اسلامی و دارای ابعاد مذهبی است.

اواخر روز یکشنبه نیز سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در گفتگوی تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در مورد گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه آمریکا احتمال دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، گفتگو کرد.

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: شکری و تیلرسون در مورد تاثیرات منفی و بالقوه چنین تصمیمی که ممکن است به تلاش آمریکا برای ازسرگیری روند صلح میان اسرائیل و فلسطینیان لطمه وارد کند، گفتگو کردند.  

شکری در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد درک موقعیت تاریخی و مذهبی بیت المقدس با حساسیت و ملاحظات دقیق‌تر لازمه تعامل و شناخت چنین موضوع دشواری است که با هویت ملی مردم فلسطین در طول اعصار ارتباط مستقیم دارد.

ابوزید به نقل از شکری گفت: «مصر در نظر دارد که این موضوع بر اساس درایت و عقل انجام شود و از تصمیماتی که ممکن است باعت تنش در منطقه شود، خودداری گردد.»

شکری گفت: قاهره به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای دو طرف باقی خواهد ماند تا بتواند بصورت موثر در اعتماد سازی و تشویق فلسطینیان و طرف اسرائیلی برای احیای مذاکرات و دستیابی به صلح جامع مشارکت داشته باشد.

رسانه‌های آمریکایی طی این هفته گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد و امکان دارد که روز چهارشنبه این موضوع را اعلام کند.

 

انتهای پیام/

 واکنش بزرگ‌ترین موسسه اسلامی مصر به انتقال احتمالی سفارت آمریکا به بیت المقدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار