گلایه از فعالیت های پراکنده وجزیره ای فرهنگی در کاشان

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان با تاکید بر ظرفیت های ویژه فرهنگی مذهبی کاشان موثر در كاهش آسیب های اجتماعی از انجام فعالیت های پراکنده و اقدامات جزیره ای در حوزه فرهنگ و مذهب در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی قپانی پور،در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان کاشان با ابراز گلایه از فعالیت های پراکنده و اقدامات جزیره ای توسط برخی از نهادها اعم از دولتی و غیردولتی خواستار هدف گذاری در برنامه های فرهنگی و اجتماعی شد.

وی، برخورداری کاشان از ظرفیت های ویژه و غنی هیات مذهبی، پایگاه های بسیج، کانون های مساجد،سازمان های مردم نهاد و برگزاری جلسات متعدد مذهبی و دینی در طول سال را تاکیدکرد و گفت: این پتانسیل می تواند با تاثیر در آگاه سازی عمومی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

به‌گفته‌وی، برخیاز هیئات مذهبی و جلسات خانگی دینی نیز در این شهرستان، برای آسیب شناسی ضرورت جدی به ورود دستگاه های متولی مانند اداره تبلیغات اسلامی برای سیاست گذاری و ترسیم خطوط اصلی و تهیه طرح های فرهنگی مربوطه دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار كاشان، با تقدیر از فعالیت های ارزنده برخی از نهادهای شهرستان از جمله اداره بهزیستی، مدیریت حوزه های علمیه، نیروی انتظامی و سازمانهای مردم نهاد در خصوص ایجاد و راه اندازی مراکز مشاوره و پاسخگویی به مسائل مذهبی و دینی خواستار ورود جدی و به موقع سایر دستگاه های ذی ربط در خصوص معضلات اجتماعی بویژه مشکلات جوانان و خانواده ها شده و نقش اداره بهزیستی و همچنین شهرداری ها در این رابطه شد.

قپانی پور، سازمانهای مردم نهاد را به مثابه بازوان توانمند دولت در حوزه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد این سازمان ها با همکاری و تعامل مناسب با نهادهای دولتی بیش از پیش در حوزه های اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند.

وی، ضمن تاکید بر رعایت اصل حقوق شهروندی در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان، تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) را چراغ راه مدیران و متولیان حوزه های فرهنگی و اجتماعی برشمرد و بر استفاده و عمل بر این آموزه ها توصیه کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.