کاهش تلفات حوادث رانندگی در جاده های آذربایجان غربی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت:مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی درنیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  رسول روشنی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی  گفت: تعداد افراد کشته شده بر اثر تصادف در شش ماه اول سالجاری 396 نفر (327 نفر مرد و 69 زن) بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.4 درصد کاهش داشته است.

وی افزود:  از این تعداد 322 نفر در برون شهری و روستایی و 73 نفر درون شهری بوده و یک نفر نامعلوم و از تعداد 396 نفر فوتی تعداد 69 نفر عابر، 154 نفر سرنشین،  واز 165 نفر راننده، 46 نفر راننده موتور و 8 نفر نامعلوم بوده است وهمچنین براساس آمار ثبت شده بیشترین فوتی مربوط به شهرستان ارومیه با  تعداد 107 نفر بوده  است.

روشنی با اشاره به مصدومین ناشی از تصادفات درشش ماه اول سالجاری گفت: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی در شهریور ماه سالجاری 1 هزار و 145 نفر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 12.95درصدی داشته است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی می توانند در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده ازآمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه وارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها ومصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/م

تلفات حوادث رانندگی در جاده های آذربایجان غربی کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.