جولان عقرب ها کابوس مردم جنوب کرمان

فصل سرد از راه رسید و میزان عقرب گزیدگی هم کاهش می یابد اما نباید کودکان جنوب کرمان را که بزرگترین قربانی عقرب گزیدگی هستند فراموش کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، تابستان امسال متاسفانه شاهد جان باختن کودکان در منطقه جنوب کرمان براثر عقرب گزیدگی بودیم .

کودکان معصوم  منطقه جنوب کرمان بر اثر عقرب‌گزیدگی و نبود تجهیزات و پزشک متخصص تراژدی غم‌انگیزی را رقم زده اند.

 مسئولان  باید در برابر وضعیت محرومان و مستضعفان  این منطقه هوشیار و پرتلاش باشند و به وعده های انتخاباتی خود عمل کنند.

مردم جنوب کرمان سال‌هاست باوجود ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و نیروی انسانی منطقه به‌دلیل کم‌توجهی مسئولان در محرومیت هستند .

در این منطقه با وجود پنج شهرستان کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، قلعه‌گنج و منوجان یک بیمارستان مجهز هم نمی‌توان، پیدا کرد و آنچه به‌عنوان بیمارستان در این منطقه شناخته می‌شود از نظر تجهیزات حتی کمتر از درمانگاه‌های شهرهای دیگر است.

آیا نباید درآمد حاصله از معادن جنوب خرج مردم محروم این منطقه در تجهیز بیمارستان ها شود تا کودکان در اثر نبود دکتر یا سهل انگاری از بین نروند ، کودکانی که قرار است فردای این کشور را بسازند.

جولان عقرب ها کابوس مردم جنوب کرمان

قربانی عقرب گزیدگی در جنوب کرمان

 

مردم منتظر پیگیری نماینده شهرستان های جنوبی در مجلس هستند

محمد نجاتی دبیر مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : در قبال این سهل انگاری  و وصول نتیجه و بهبود شرایط منطقه مصرانه پیگیر این مسأله خواهد بود.

وی افزود : از مسئولان مربوطه وزارت بهداشت و درمان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، استاندار کرمان، ائمه جمعه شهرستان‌های جنوبی، نماینده مردم منطقه در مجلس و سایر رجال حکومتی و نهادهای دولتی و ... خواستاریم که هرچه سریعتر به این مسأله ورود کرده و برای رفع آن اقدامی انجام دهند.

نجاتی بیان کرد : مرگ کودکی در اثر نبود امکانات پزشکی در جنوب استان درست نیست و باید پیگیری شود.

جولان عقرب ها کابوس مردم جنوب کرمان

 

وی گفت :  مردم جنوب کرمان از حداقل امکانات بهداشتی و پزشکی نیز در مناطق خود برخوردار نمی باشند و نیاز است نماینده مردم در این پنج شهرستان فعالیت بیشتری برای بهبود وضعیت انجام دهد.

این روزها سرما عقرب ها را کمی خانه نشین کرده اما بعد از هر زمستان بهاری در راه است و گرمایی و نیش دردناکی که ممکن است تن نحیف کودکی را تب دار کند و  مادری را داغدار اگر بازهم پزشکی و پادزهری نباشد لطفا به یاد کودکان جنوب باشید.

 

انتهای پیام / ی

گزارش از طالب گل افشان

نیش عقرب در کمین کودکان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.