مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

میزان حمل‌ونقل عمومی مسافران همچنان روند کاهشی دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تعداد مسافران جابجا شده در ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری لرستان در هشت‌ماهه امسال با ۲۳ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   "عباس شرفی" گفت ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، دو میلیون و ۲۱۶هزار نفر در قالب ۲۴۰هزار سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استان جابجا شده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که سال گذشته در همین مدت دو میلیون و۸۹۳هزار نفر در قالب ۲۷۲هزار سفر از ناوگان استان لرستان استفاده کردند که نشان از کاهش ۲۳درصدی مسافر و ۱۲درصدی سفر در لرستان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، با بیان اینکه علیرغم این کاهش سعی شده تعداد رانندگان شاغل در بخش حمل‌ونقل عمومی حفظ شوند، گفت: در هشت‌ماهه امسال بااینکه ۲۳ درصد کاهش در آمار مسافر داشته‌ایم ولی تعداد رانندگان شاغل در این بخش با ۵ درصد افزایش از دو هزار و‌۹۳۷ نفر در هشت‌ماهه ۹۵ به سه هزار و ۱۳۳ نفر افزایش‌یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیر نزولی اقبال به حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور وجود دارد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تدابیری نظیر اجرای شبکه خط سیر و سامانه سپهتن درصدد جبران خلأ کمبود مسافر و افزایش اقبال مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی است که در این رابطه نیازمند همکاری مردم، شرکت‌های حمل‌ونقل و رسانه‌ها هستیم.

شرفی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس استان جزو جوان‌ترین ناوگان کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با متوسط عمر ۶.۵۱ سال در استان موجود است که ازنظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش و نسبت به متوسط عمر ناوگان در هشت‌ماهه ۹۵ قریب به ۱۴ درصد جوان‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه ناوگان مینی‌بوس در استان همچنان فرسوده‌ترین ناوگان محسوب می‌گردد، افزود: در ۸ ماهه امسال ناوگان مینی‌بوس استان ازنظر متوسط عمر تنها یک درصد کاهش داشته به‌طوری‌که میانگین عمر آن از ۲۹.۱۱ سال در ۸ ماهه ۹۵ به ۲۸.۹۳ سال در پایان آبان ماه امسال رسیده و ۵ سال فرسوده‌تر از متوسط کشوری است.

شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: در مدت یادشده تعداد ناوگان مینی‌بوس استان از ۴۹۶ به ۵۰۹ دستگاه افزایش‌یافته که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: تعداد ناوگان سواری کرایه‌ای استان هم با ۳ درصد رشد از ۵۲۶ به ۵۴۳ دستگاه افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان متوسط عمر ناوگان سواری استان را نزدیک به میانگین کشور دانست و گفت: در حال حاضر ناوگان سواری استان با عمر متوسط ۹.۶۲ سال نسبت به کشور کمتر از یک سال فاصله دارد و در هشت‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۲ درصد جوان‌تر شده است.

انتهای پیام/د

روند کاهشی مسافران حمل‌ونقل عمومی همچنان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار