اجرای نمایش لاک پشت و خرگوش در جشنواره تئاتر همدان

اجرای عروسکی لاک پشت و خرگوش در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان کاری از سعید صادقی روی صحنه رفت.

اجرای نمایش لاک پشت و خرگوش در جشنواره تئاتر همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کارگردان نمایش «لاک پشت و خرگوش» گفت: نمایش نوشته منوچهر اکبرلو است و داستان معروف لاک پشت و خرگوش، اما با یک نگاه جدید در این نمایش به طور کامل آموزشی با تغییراتی در اصل داستان چند صحنه اضافه شده است که بعد از پیروزی لاک پشت خرگوش به خود آمده و با استفاده از فکر خود دوباره مسابقه‌ای را ترتیب داده و در آن پیروز می‌شود.

سعید صادقی افزود: این جشنواره با عوض شدن دبیر اجرایی نباید اهداف آن تغییر کند، زیرا جشنواره اسمش کودک و نوجوان است، ولی امسال هیات انتخاب خیلی از کار‌هایی را که در طول سال اجرا شده و خوب بوده کنار گذاشته است.

وی گفت:‌ ای کاش به جای این همه سلیقه‌های متفاوت یک مقدار به فکر بچه‌هایی باشند که کار‌ها را می‌بینند و به آن‌ها خوراک مناسب برسانیم.

صادقی افزود: همه گروه‌ها چه ضعیف تر‌ها و چه قوی تر‌ها زحمت می‌کشند، ولی این جا جشنواره بین المللی است نه یک جشنواره کوچک، زیرا در طی سال همین یک اتفاق برای کودک و نوجوان می‌افتد نه بیشتر و باید با یک برنامه ریزی کلی اجرا شود.

کارگردان نمایش تئاتر کودک گفت: نخستین اتفاق برای بهتر برگزار شدن جشنواره برداشتن بخش رقابت است.

وی افزود: کار‌هایی که در جشنواره حضور می‌یابند باید از یک فیلتر عبور کنند، زیرا آثاری زیادی در تهران و شهرستان‌ها اجرا می‌شود که می‌تواند برگزیدگان آن‌ها در جشنواره حضور یابد.

مریم اکبری بازیگر، عروسک گردان صداپیشه عروسک ها، فرید نوایی موسیقی و پارمیس عزیزی نژاد دستیار کارگردان، طراح لباس و ساخت اکساسوار اثر را برعهده دارد.

نمایش «لاک پشت و خرگوش» ۱۲ آذر در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان روی صحنه رفت.

انتهای پیام/غ

نمایش لاک پشت و خرگوش در جشنواره تئاتر همدان روی صحنه رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار