رها سازی ۲۴ هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی در زاهدان

رئیس اداره شیلات زاهدان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و مساعد بودن دمای آب و هوا در این شهرستان ۲۴ هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی رها سازی شد.

رها سازی ۲۴ هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی در زاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شیخ ویسی در شورای آبزی پروری استان گفت: بچه ماهیان رها سازی شده از نوع قزل آلای رنگین کمان است که میان پرورش دهندگان ماهی توزیع شد و به تدریج تا پایان آذرماه تعداد دیگری نیز رهاسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و کمک به افزایش درآمد خانوار‌های روستایی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال این پروژه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در کنار رهاسازی بچه ماهی سردآبی و گرمابی، کلاس‌های آموزشی و تبلیغی در راستای ترویج پرورش آبزیان و علاقه‌مند کردن مردم به مصرف بیشتر و پرورش ماهی برگزار شده است. از ابتدای اسفند ماه نیز کار رهاسازی تعدادی بچه ماهی گرمابی در استخر‌های این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: تولید و مصرف آبزیان از منابع غنی سرشار مورد استفاده مردم است که علاوه بر ارزش غذایی از سود خوبی هم برای پرورش دهندگان برخوردار است.

انتهای پیام/گ

رهاسازی بچه ماهی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.