ترویج فرهنگ کتابخوانی با اهدای کتاب

بیش از ۶۰۰ جلد کتاب به دانش آموزان دو دبستان حاج عبدالرحیم بزرگی و راحبی شیراز اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دانش آموزان شیرازی به عنوان سفیران کتاب و کتابخوانی در خانواده و جمع دوستان، کتاب هدیه گرفتند.

محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در جمع دانش آموزان مدارس شیراز گفت: شما دانش آموزان علاوه بر اینکه خودتان اهل مطالعه و کتاب خوان باشید، دوستان و آشنایانتان را به کتابخوانی تشویق کنید، سفیران کتاب و کتابخوانی در خانواده و جمع دوستان باشید و کتاب هدیه دهید.

وی با بیان اینکه خواندن کتاب‌های درسی لازم، اما کافی نیست، افزود: در جهان امروز کسی قدرتمند و پیروز است که دانش بیشتری داشته باشد و خواندن، مهمترین راه کسب دانش است، بنابراین باید علاوه بر خواندن کتاب‌های درسی مطالعه کتاب‌های غیردرسی را نیز در برنامه روزانه خود داشته باشید.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه دانش آموزان به صورت رایگان می‌توانید عضو کتابخانه های عمومی شوند، گفت: ۳۶ کتابخانه عمومی در شهر شیراز وجود دارد که همه کتابخانه‌ها دارای بخش کودک و تجهیزات مخصوص کودکان است که می‌توان به راحتی با عضو شدن در کتابخانه‌های عمومی از همه خدمات این کتابخانه‌ها بهره برد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان نقش بنیادین معلمان در راهنمایی دانش آموزان و شکوفایی استعداد‌های آنان، خطاب به معلمان مدرسه، تصریح کرد: آموزگاران باید بیش از هر چیز با شیوه‌های خلاقانه، دانش آموزان را هر چه بیشتر با کتاب و مطالعه مأنوس کنند و در کنار تدریس، دانش آموزان را به انجام پژوهش‌های کتابخانه‌ای و مطالعات افزون بر کتاب‌های درسی تکلیف و ترغیب نمایند.
انتهای پیام/ر

عضویت رایگان دانش آموزان درکتابخانه های عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار