بزودی؛

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز

استاندار خوزستان از افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه عملیات اجرایی احداث خط انتقال و شبکه فاضلاب کوی سیاحی و سلیم آباد اهواز با بیان اینکه این شهر باید از استانداردهای لازم یک کلانشهر برخوردار شود، بیان کرد: باید زیرساخت‌های شهری از جمله؛ شبکه دفع فاضلاب و آب شرب برای مناطق مختلف شهر اهواز ایجاد گردد.

وی اذعان داشت: با مذاکراتی که با رییس جمهور در خصوص وضعیت آب و فاضلاب استان و به ویژه وضعیت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز انجام گرفت، در حال حاضر ایشان نسبت به مسایل حوزه آب و فاضلاب استان و کلانشهر اهواز آگاهی کامل دارد.

شریعتی تصریح کرد: با توجه به آگاهی که رییس جمهور از مشکلات و مسایل آب و فاضلاب اهواز دارد، ضمن دستور اکید بر اجرای تعهدات دولت در راستای تخصیص اعتبارات به پروژه‌های استانی، تا پایان سال امیدواریم تعهدات را در زمینه رفع مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان و کلانشهر اهواز به طور کامل اجرایی نماییم.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: باید زیرساخت‌های شهری از جمله؛ شبکه دفع فاضلاب و آب شرب برای مناطق مختلف شهر اهواز ایجاد شود، اگر اهواز یک کلانشهر است بنابراین باید زیرساخت‌ها به صورت یکسان و عادلانه در سطح شهر ایجاد، تا این شهر از استانداردهای لازم یک کلانشهر برخوردار شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه اعتبارات خطوط داخل شهری را از محل منابع داخلی و پروژه‌های عظیمی مانند تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز و کلکتورهای فاضلاب را از طریق جذب منابع خارجی تامین خواهیم کرد، اظهار داشت: خوشبختانه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز بزودی افتتاح می‌شود، همچنین طرح ایجاد خطوط جمع کننده فاضلاب (کلکتورها) در غرب اهواز در آینده‌ای نزدیک با اتمام روند جذب اعتبارات مورد نیاز، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری شرکت آبفا اهواز در خصوص طرح خطوط جمع کننده فاضلاب در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون در اهواز اذعان کرد: براساس طرحی که از سوی آبفای اهواز ارائه شده، قرار است تا با اعتبار بیش از 18 میلیارد تومان شرایط برای کاهش حدود 40 درصدی ورود فاضلاب به کارون در اهواز فراهم شود و این طرح تاثیرات بسیار زیادی در ارتقای محیط زیست و سلامت شهروندان به همراه دارد.

انتهای پیام/گ

تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار