عراق برای تامین تسلیحات نیرو‌های نظامی خود، از بانک‌های جهانی وام می‌گیرد

بر اساس اعلام یک منبع مطلع در پارلمان عراق، این کشور برای تامین سلاح نیرو‌هایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند، از بانک‌های جهانی وام می‌گیرد.

عراق برای تامین تسلیحات نیرو‌های نظامی خود، از بانک‌های جهانی وام می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «عراق»، دولت بغداد از تصمیم خود برای تامین تسلیحات مورد نیاز نیرو‌های مردمی این کشور خبر داد.

یک منبع مطلع در کمیته امور مالی در پارلمان عراق یکشنبه با اعلام این خبر گفت: دولت عراق به وزیر امور مالی و دارایی این کشور اختیار داده است برای خرید و تامین تسلیحات مورد نیاز نیرو‌های مردمی و دیگر نیرو‌هایی که در زمینه مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کنند، از بانک‌های بین‌المللی ۸۰ میلیون دلار وام دریافت کند.

این منبع مطلع -که نامش ذکر نشده است- خاطرنشان کرد که پس از موافقت هیئت وزیران عراق با دریافت وام از بانک‌های بین‌المللی به ارزش ۹۰۶ میلیون دلار، دولت عراق در بودجه تنظیم شده سال ۲۰۱۸ میلادی این کشور به وزیر امور مالی و دارایی عراق اختیار داده است برای تامین تسلیحات نیرو‌های مردمی و دیگر نیرو‌های عراقی فعال در زمینه مبارزه با تروریسم، وام دریافت کند. دولت عراق برای خرید تسلیحات و مهمات و تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های مردمی و سازمان مبارزه با تروریسم و دو وزارتخانه دفاع و کشور، مبلغ ۹۰۶ میلیون دلار در نظر گرفته است.

او تصریح کرد از این مبلغ،۸۰ میلیون دلار برای خرید تسلیحات برای نیرو‌های مردمی،۸۰ میلیون دلار برای نیرو‌های مبارزه با تروریسم، ۱۴۶ میلیون دلار برای وزارت کشور و ۶۰۰ میلیون دلار هم برای وزارت دفاع اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

وام گرفتن عراق از بانک‌های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار