العهد: موشک کروز یمن آرزوهای امارات را بر باد داد

پایگاه خبری العهد در گزارشی به هدف قرار گرفتن راکتور هسته‌ای «براکه» ابوظبی توسط یک فروند موشک بالستیک بالدار کروز یمن پرداخت.

العهد: موشک کروز یمن آرزوهای امارات را بر باد دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان با اشاره به شاخصه‌های راکتور هسته ای «براکه» ابوظبی که هدف یک فروند موشک بالستیک بالدار کروز قرار گرفت نوشت این موشک آرزوهای امارات را بر باد داد.

یگان موشکی یمن راکتور هسته ای براکه ابوظبی را با یک فروند موشک بالستیک بالدار از نوع کروز هدف قرار داد و این حمله موشکی ضربه بسیار شدیدی به امارات وارد کرد؛ اماراتی که افتخار می کند به باشگاه کشورهایی وارد شده است که برای رسیدن به انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی هسته ای برای استفاده های مسالمت آمیز تلاش می کند اما امارات که در جنایات و تجاوزهای عربستان سعودی در جنگ با مردم یمن شرکت دارد تصور نمی کرد با این واکنش یمنی ها روبرو شود و با یک فروند موشک آروزهایش بر باد می رود.

بنابراین ناگزیر باید به اهمیت رآکتور تولید انرژی هسته ای براکه که با موشک یمنی ها هدف قرار داده شد و قرار بود از سال 2018 شروع به فعالیت کند، اشاره ای بکنیم که عبارتست از :

1- رآکتور هسته ای براکه در منطقه غربی امارَت ابوظبی واقع است و مشرف بر خلیج (فارس) است و تقریبا 53 كیلومتر از سمت جنوب غربی شهر الرویس فاصله دارد و قرار بود در سال 2020، در این منطقه چهار راکتور و نیروگاه هسته ای تأسیس شود.

2- این چهار رآکتور انرژی هسته ای پیشرفته در منطقه براكه می بایست یک چهارم نیاز امارات را از انرژی برق تأمین می کرد و شمار کارکنار سازمان انرژی هسته ای امارات به بیش از 1700 نفر می رسد و پیش بینی می شد با فعال سازی این رآکتورها نگهداری تعداد آنها به 2500 نفر نیز برسد.

3- در سال 2008، توافقنامه ای با شرکتی از کره جنوبی به نام کیبکو به امضا رسید تا این تأسیسات هسته ای در امارات ایجاد شود.

4- عملیات ساخت و ساز در تإسیسات هسته ای براکه از ژوئیه سال 2012 آغاز شد. در آن زمان شورای محیط زیست ابوظبی با تشخیص بلامانع بودن آن و شورای مرکزی نظارت هسته ای با دادن مجوز برای تأسیس آن ، مجوز های لازم برای تأسیس آن را داده بودند.

5- امارات امیدوار بود این طرح هسته ای نقش مهمی را در تنوع بخشیدن به منابع انرژی ایفا کند و بتواند حجم زیادی از انرژی منازل و شركتها و ساختمانهای دولتی را تأمین کند و آلودگی کربنی را به حداقل برساند و پس از اینکه این رآکتور بطور کامل فعالسازی شد، قرار بود به میزان دوازده تن از گازهای کربنی بطور سالیانه بکاهد.

6- پیش بینی شده بود این راکتور تولید برق معادل 5600 مگاوات تولید کند و در تولید انرژی هسته ای به میزان 25% از انرژی پاک در امارات در سال 2021، و 50% در سال 2050 و در کنار انرژی خورشیدی سهم داشته باشد.

بنابراین رآکتور هسته ای براکه اولین رآکتور در کشورهای خلیج (فارس) است که برای تولید برق استفاده می شود و بزرگترین طرح رآکتور هسته ای منحصر به فرد جهان است که هزینه ای معادل 20 میلیارد دلار داشته است.

ظاهرا همه این امیدها و آرزوها برای رآکتور براکه با یک موشک یمنی دود شده و به هوا رفته است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
آفرین انشائلله نابودی اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
اسرائیل باید هرچه زودتر نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۲:۴۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
درود بر یمن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
درود خدا بر نیروهای مردمی و با غیرت یمن (ابابیل )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر آمريكا و اسرائيل
Germany
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
انشالله هرچه زودتر اسرائیل نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مرگبر اسرائیل
آخرین اخبار