رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه ؛

در زلزله اخیر ۵۴۵ میلیارد تومانی بخش کشاورزی اسیب دید

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از خسارت ۵۴۵ میلیارد تومانی زلزله به کشاورزی استان خبر داد و گفت: تا پایان سال به هرگونه خسارت وارد شده رسیدگی خواهیم کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه  گفت: حدود ۱۹۶۰ روستا در معرض زلزله قرار گرفت که حدود ۳۷۰ روستا آسیب جدی دیدند و دام ها در این قسمت ها بیشترین تلفات را داشتند.

شهبازی، بر اساس برآوردهای انجام شده در اثر زلزله اخیر، بیش از ۵۴۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.

وی افزود: از ۵۴۵ میلیارد تومان یاد شده، ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه های عمرانی، ساختمان های اداری، ایستگاه های پمپاژ، سیستم های آبیاری و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به جایگاه های نگهداری دام، علوفه، استخر های پرورش ماهی  است.

شهبازی گفت: در حادثه زلزله به واحدهای دامداری سنتی و صنعتی آسیب های فراوانی وارد شد و تقریبا ۸ هزار و ۳۰۰ جایگاه دام کاملا تخریب شده و ۵۷۵ واحد دامداری سنتی و نیمه صنعتی نیز خسارت دیدند.

وی افزود: در حادثه زلزله ۱۹۸ هزار راس دام سبک و سنگین در معرض خطر بودند که حدود ۳۰ هزار راس دام تلف شدند که ۱۰۰۰راس آن دام سنگین است.

 

وی ابراز داشت: در این زلزله همچنین به ۲۰۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب، ادوات کشاورزی و تاسیسات کشاورزی، کانالهای آبیاری، چاه ها و ایستگاههای پمپاژ آب آسیب وارد شده است.

 

 

این مسئول ادامه داد: سامانه ۱۳۱ برای گزارش درخواست کمک رسانی و سامانه پیامکی ۱۵۱۲ و ۱۰۰۰۱۰۰۰ برای گزارش هر نوع بیماری و تلفات دامی آماده پاسخگویی است تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/ز

 

حدود ۳۷۰ روستا آسیب جدی دیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار