هیچ کس مخالف فضای مجازی نیست

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: هیچ‌کس در کشور مخالف فضای مجازی نیست و همه در این فضا فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز در آیین پایانی دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار داشت: جشنواره ابوذر برنامه خوبی‌ است که بسیج رسانه در سراسر استان برگزار کرده، رسانه در گذشته به عنوان پیام‌رسان مطرح بود و امروز به یک سبک زندگی جدید تبدیل شده است و ما همه کارهای خود را در بستر آن انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهوری در زابل مبنی بر اینکه عده‌ای در کشور با فضای مجازی مخالف و عده‌ای هم با آن موافق هستند، تصریح کرد: هیچ‌کس در کشور مخالف فضای مجازی نیست و همه در این فضا فعال هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «فضای مجازی فرصت بزرگی است».

رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: می‌توانیم از این حرف‌ها عبور کنیم و کسی را متهم نکنیم، باید این را روشن کنیم، چگونه باید از مسیری استفاده کرد که جدید باز شده است و هر کس فهم و اطلاعات بیشتری دارد، دیگران را هم هدایت کند، امروز در این مرحله هستیم که چگونه می‌توان از فضای مجازی بهتر استفاده کرد و در این مرحله نیستیم که کسی قصد داشته باشد در فضای مجازی دیوار بکشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: هیچ کس به دنبال دیوارکشی در فضای مجازی نیست؛ نباید خودمان را متهم کنیم و مسئولان وظیفه دارند که در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی دیگران را راهنمایی کنند.

وی عنوان کرد: باید در خصوص چگونگی استفاده از این ابزار و مسیر کار کرده و دیگران را هدایت کنیم.

ضرغامی رفتار و عمل دوگانه در برخی موارد را یکی از مشکلات جامعه کنونی دانست و افزود: فعالان رسانه ای باید شجاعت بیان واقعیت را داشته باشند و خبرنگاران باید این دیدگاه را در خود تقویت کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب گفت: باید آسیب های گذشته را احصا و مقتدرانه برای رفع آنها اقدام کنیم؛ ضمن اینکه باید داشته ها و نقاط قوت را تقویت کرد.

وی گفت: شهید مطهری یکی از افرادی است که در سخنانش جرات داشت و مسائلی مطرح می کرد که دیگران جرات بیانش را نداشتند.

ضرغامی عنوان کرد: در کار رسانه باید ارزش های جامعه را تقویت کرده و با عشق سختی ها را پشت سر بگذاریم و فعالیت مستمر رسانه ای انجام دهیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان این مطلب که با رسانه طراز انقلاب اسلامی فاصله داریم، تاکید کرد: باید شاخص ها را بشناسیم و به آنها نزدیک شویم.

انتهای پیام/ز

صحبت های ضرغامی در مورد فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار