نصب دستگاه خودپرداز در روستاهای خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت : هم اکنون در 24 روستای استان خراسان شمالی دستگاه خودپرداز بانکی نصب شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سیدعلی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی ارائه خدمات بانکداری در روستاها هدف این طرح را برشمرد وگفت : برای نصب این تعداد دستگاه خودپرداز 28 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی با بیان این که ظرفیت پهنای باند در استان خراسان شمالی در چهار سال اخیر از سه گیگ به چهل گیگ افزایش یافته و رشد 13 ممیز 2 برابری داشته است ،افزود : در بخش زیرساختی در زمینه های مختلف مانند اینترنت روستایی ، پهنای باند ، تعداد سایت ها و در بخش پوشش ها اقدمات بسیاری انجام شده است .

مرتضوی اظهار کرد : سال گذشته خراسان شمالی در رشد شاخص فناوری اطلاعات جزء 10 استان اول در سطح کشور بود اما هنوز با میانگین کشوری فاصله دارد .

وی تصریح کرد : باید بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در این زمینه کرد تا شاهد رشد و توسعه بهتری در این شاخص باشیم.

وی با اشاره به این که هم اکنون افزون بر 747 روستای استان معادل 90 درصد دارای تلفن ثابت هستند،گفت : در مجموع 409 روستا معادل 50 درصد در خراسان شمالی دارای پوشش تلفن همراه هستند که از این تعداد 359 روستا زیر پوشش تلفن همراه اول و 195 روستا زیر پوشش ایرانسل هستند.

وی با اشاره به این که اینترنت رسانی به 767 روستا دراستان خراسان شمالی در دستور کاراست افزود :هم اکنون. 319 روستا در خراسان شمالی از نعمت اینترنت بهره مند هستند که از این تعداد 135 روستا از اینترنت پر سرعت 'ای،دی، اس، ال'(66 روستا به صورت کابلی و 69 روستا به صورت هم پوشانی با طرح USO) و 253 روستا (از محل طرح uso) ازاینترنت بیسیم برخوردار هستند .

وی درباره پاسخ به این سوال که پوشش تلفن همراه در روستای تکله قوز شهرستان راز و جرگلان ضعیف است اظهارکرد: این روستا دارای پوشش تلفن ثابت، تلفن همراه و 'ای،دی، اس، ال'است اما ایرانسل ندارد.

مرتضوی بیان کرد :مردم می توانند با سامانه 195 تماس بگیرند شکایات خود را منعکس کنند، ما از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که ناظر بر اپراتورها است این موراد را پیگیری می کنیم.

گفتنی است : براساس سرشماری سال 95 خراسان شمالی دارای 840 روستا است که از این تعداد 724 روستا بالای 20 خانوار و 116 روستا زیر 20 خانوار هستند.

انتهای پیام/آ

بهر مندی 319 روستای استان خراسان شمالی از اینترنت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.