اجرایی شدن موارد مصوب برای نقاط زلزله زده استان در جوانرود

استاندار کرمانشاه، از اجرایی شدن موارد مصوب برای نقاط زلزله زده استان در جوانرود نیز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ هوشنگ بازوند گفت: از پیگیری‌های فرماندار جوانرود در مورد وضعیت حادثه دیدگان شهرستان جوانرود، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. انصافا دکتر لهونی با دغدغه تمام از لحظات اول به شدت پیگیر حل مشکلات مردم شهرستان جوانرود بودند و این پیگیری‌های ایشان هنوز هم ادامه دارد. ایشان نماینده دولت در شهرستان است و ما هم به ایشان کاملا اعتماد داریم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع پس لرزه‌ها در مناطق زلزله زده استان افزود: پس لرزه‌ها کار اسکان اضطراری و اسکان موقت را با سختی مواجه کرده است. اما باید خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم.
وی گفت: وحدت بی نظیر، وفاق و همدلی مردم کشور در امدادرسانی مطلوب و قدردانی از مردم کشور توسط اهالی عزیز منطقه جوانرود که در این زمینه فرهنگ سازی کردند از آموزه‌های مثبت این زلزله بود.
بازوند با اشاره به حضور شهاب نادری از روز‌های ابتدایی وقوع زلزله در بین زلزله زدگان گفت: نماینده مردم جوانرود هم پیگیر حل مشکلات مردم بودند. از دکتر نادری هم تشکر می‌کنم.
وی افزود: قبلا هم اعلام کرده ایم که شهرستان‌های جوانرود، پاوه و روانسر زلزله زده محسوب می‌شوند و از تسهیلات درنظر گرفته برخوردار خواهند شد.
استاندار کرمانشاه  گفت: کلیه بدهی‌های بانکی مردم زلزله زده جوانرود مشمول دو سال استمهال می‌شوند. سود و جرائم را هم دولت تقبل کرده است.
وی با بیان اینکه برای خرید اسباب و اثاثیه منزل ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه به متقاضیان داده می‌شود، گفت: بنیاد مسکن، وضعیت اسکان موقت مردم جوانرود را تا ۱۵ روز آینده ساماندهی کند.
بازوند با بیان اینکه حواشی‌های زلزله، شبیه پس لرزه‌های زلزله هستند و اجتناب‌ناپذیر است، ادامه داد: هنر مدیران این است که این حواشی را درحدممکن به حداقل برسانند. این حواشی در زلزله کرمانشاه به نسبت دیگر زلزله‌ها کمتر بوده است.
وی افزد: اگر مناطقی نیاز به چادر داشته باشد، پیگیری و رفع می‌شود. البته چادر‌ها هم جزیی از بیت المال است و باید دقت کنیم که به دست آسیب دیدگان واقعی برسد. اما سختگیری بیش از حد لازم نیست.
استاندار کرمانشاه در پایان از کلیه نهاد‌هایی که به یاری زلزله زدگان شتافتند تقدیر کرد و گفت: از سپاه، ارتش، هلال احمر، بنیاد مسکن، ستاد مدیریت بحران، بخشداران و فرمانداران و دهیاران به خاطر تلاش هایشان سپاسگزارم.
 
انتهای پیام/پ
 

اجرای موارد مصوب شده برای نقاط زلزله زده

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار