اجرای 192 طرح عمران روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 192 طرح عمران روستایی با 269 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  غلامرضا امیدوار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

وی بیان کرد:269 میلیارد ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات استانی و 2 درصد نفت برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافت که از این میزان 30 درصد تاکنون تخصیص یافته است.

امیدوار ابراز کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش 30 تا 70 درصد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح هادی 48 روستای این استان در امسال بازنگری خواهد شد.

امیدوار اظهار داشت: 722 روستای بالای 20 خانوار در این استان وجود دارد که در تمامی روستاهای آنها طرح مطالعاتی برای اجرای طرح هادی تهیه شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد روستای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی این استان تنها در 388 روستای این طرح به مرحله اجرا رسیده است.

امیدوار افزود: 230 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای اجرای طرح‌های هادی روستاهای اختصاص یافت که از این میزان بیش از 60 درصد جذب شد.

یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

حدود 48 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 335 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

192 طرح عمران روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.