کشف 25 قبضه انواع سلاح شکاری در گیلان

۲۵ سلاح شکاری از شکارچیان متخلف در گیلان کشف و ضبط شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت :درپی اعلام آماده باش کامل نیروهای محیط بان مستقر در پاسگاه و تحت امر فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گیلان و هم زمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان به سمت مناطق تالابی و مستعد زمستانگذرانی این استان مانورهای مشترک عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی انجام شد .

وی افزود:  در پی اعلام ممنوعیت شکار برای جلوگیری  از انتشار بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان تا اطلاع ثانوی و اجرایی گشت های شبانه روزی و پاکسازی این مناطق و اجرایی مانورهای مشترک عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی در آبان ماه تعداد ۲۵ قبضه انواع سلاح شکاری کشف و ضبط شد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از این تعداد سلاح شکاری کشف شده ۸ قبضه اسلحه قاچاق است اعلام کرد: همچنین  در ماه گذشته ۱۵ کومه نما و صدها رشته تور هوایی زنده گیری پرندگان نیز جمع آوری و تمام مراکز عرضه و خرید فروش پرندگان مهاجر مورد پایش های محسوس و نا محسوس قرار گرفته است.

ساسان اکبری پور افزود:تعداد ۷ نفر از فروشندگان غیر قانونی پرندگان در شهرستان لنگرود پس از چندین مورد تذکر شفاهی به دلیل ادامه عرضه پرندگان مهاجر و اقدام به خرید و فروش غیر قانونی به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در یک ماه گذشته  ۲۹ مورد تخریب محیط زیست در خصوص برداشت غیر مجاز شن وماسه و تخریب اراضی شناسایی شده است تصریح کرد: ۸۴۷ مورد ادوات شکار از ۶۰ شکارچی متخلف نیز کشف و ضبط شد و متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

کشف و ضبط ادوات شکار غیر مجاز در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.