نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه،

امام(ره) نیز از همان ابتدای نهضت انقلاب بر وحدت کلمه تاکید داشتند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، هدف بعثت انبیاء الهی را وحدت کلمه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ آیت الله مصطفی علما  نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز شنبه همزمان با هفته وحدت در پادگان امام حسن مجتبی(ع) حضور یافت و در جلسه درس اخلاق در این پادگان گفت: هدف بعثت انبیاء وحدت کلمه بوده است و امام(ره) نیز از همان ابتدای نهضت انقلاب بر وحدت کلمه تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: ارتباط با خداوند دل را بیدار می کند و هر چقدر به یاد خدا باشیم خداوند نیز ما را بیدار خواهد کرد. آیه شریفه "فاذکرونی اذکرکم" نیز به این معناست که اگر ما بخواهیم در زندگی موفق باشیم و زندگی خوشی داشته باشیم، باید میزان و ملاک را در زندگی خداوند قرار دهیم. حال اگر چنین شد او هم خوب جواب ما را می دهد.

وی تصریح کرد: ما طبق کلام الهی "انتم الفقرا" باید عمل کنیم و خداوند در این آیه می فرماید من توفیق سلامت فکری و کاری را به شما می دهم، لذا در روایت در تفسیر این آیه شریفه آمده است: با طاعت و بندگی به یاد خدا باشید و من با احسان و رحمت و رضوان خودم شما را متنعم می کنم.

آیت الله علما گفت: در روایت داریم اگر مرا یاد کنید و کارهایتان را با ملاک الهی تنظیم کنید من در فوق عرش به یاد شما هستم اما شیطان این دشمن قسم خورده سعی می کند که آدم را دچار غفلت کند.

وی تاکید کرد: ذکر خداوند عامل طرد شیطان بوده و خوراک قلب ما ذکر الله است و امیر المومنین(ع) نیز می فرمایند «کسی به یاد خدا باشد قلبش را خدا بیدار و عقلش را نورانی می کند و جوهر و حقیقت او را نورانی خواهد کرد. به همین دلیل و با این پشتوانه بود که امام خمینی (ره) در مقابل شرق و غرب ایستاد.

انتهای پیام/ز

ذکر خداوند عامل طرد شیطان  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار