آشنایی با ستاره‌های تیم ملی فوتبال پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور ستاره‌های زیادی در ترکیبش به مصاف تیم ملی ایران می رود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی اش در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید از ساعت ۲۱:۳۰ چهار تیر ۱۳۹۷ (۲۵ ژوئن ۲۰۱۸) در ورزشگاه موردوویا آره نا سارانسک به مصاف پرتغال برود.

پرتغال به عنوان قهرمان یورو ۲۰۱۶ و تیم سوم رنکینگ جهانی قدرتمند‌ترین تیم گروه دوم جام جهانی محسوب می‌شود.

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره تیم رئال مادرید که پنج بار جایزه بهترین بازیکن جهان را کسب کرده است، کاپیتان سلسائو است، اما ستاره هایی، چون ژوائو ماریو، برناردو سیلوا، پپه، ژوائو کانسلو، گونسالو گوئدس، آندره سیلوا، روی پاتریشیو، برونو آلوس، الیسئو، خوزه فونته، نلسون سمدو، سدریک سوارس، فابیو کوئنترائو، رافائل گوئررو، ژوائو موتینهو، ویلیام کاروالیو، آندره گومس، رناتو سانچز، آدرین سیلوا، ادر، ریکاردو کوارشما، نلسون اولیویرا و لوئیس نانی هم دیگر چهره‌های شاخص تیم فرناندو سانتوس هستند.

در این گزارش با ستاره‌های تیم ملی پرتغال آشنا می‌شویم.

روی پاتریشیو

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

 

این دروازه بان ۱۵ فوریه ۱۹۸۸ در مارازش به دنیا آمد. پاتریشیو از سال ۲۰۰۶ به عضویت تیم اسپورتینگ لیسبون درآمد و تاکنون در ۴۲۶ بازی وظیفه حراست از سبز و سفید‌های لیسبون را برعهده داشته است. البته او در دوران نوجوانی به عنوان یک مهاجم به میدان می‌رفت. پاتریشیو نخستین بازی اش برای اسپورتینگ را ۱۹ نوامبر ۲۰۰۶ مقابل ماریتیمو انجام داد که آن بازی با برتری یک بر صفر تیمش به پایان رسید.

پاتریشیو که ۵۲ بار وظیفه حراست از دروازه تیم‌های ملی پایه پرتغال را انجام داده است نخستین بازی ملی اش در رده بزرگسالان را ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ و در جریان برتری چهار بر صفر پرتغالی‌ها برابر اسپانیا تجربه کرد.

او تا پایان سال ۲۰۱۷ برای پرتغال ۶۸ بازی انجام داده و به عنوان دروازه بان اصلی این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ ویورو ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ به میدان رفته است.

۲ قهرمانی جام حذفی و ۳ قهرمانی سوپرکاپ پرتغال با اسپورتینگ لیسبون، قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و رتبه سوم جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ مهم‌ترین افتخار‌های پاتریشیو است. ضمن اینکه او به عنوان برترین دروازه بان یورو ۲۰۱۶ هم انتخاب شد.

برونو آلوس

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

 

مدافع میانی باتجربه تیم ملی پرتغال ۲۷ نوامبر ۱۹۸۱ در شهر وارزیم متولد شد. آلوس فوتبال باشگاهی اش را از سال ۲۰۰۰ با پوشیدن پیراهن تیم دوم پورتو آغاز کرد، اما تا سال ۲۰۰۵ به صورت قرضی برای تیم‌های فارنسه، ویتوریا گیمارش و آ. ا. ک. آتن یونان هم به میدان رفت. او از ابتدای فصل ۰۶-۲۰۰۵ برای نخستین بار پیراهن تیم اصلی پورتو را برتن کرد و در چهار سال آمار ۱۷۱ بازی و ۱۷ گل برای این تیم برجای گذاشت. سه قهرمانی لیگ، سه قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی سوپرکاپ افتخار‌های آلوس در دوران حضورش در جمع آبی و سفید‌های دراگائو است.

این مدافع در سال ۲۰۱۰ به زنیت سن پترزبورگ روسیه رفت و در ۳ سال با این تیم عناوینی مانند ۲ قهرمانی لیگ و یک قهرمانی سوپرجام این کشور را کسب کرد. آلوس در ۱۰۰ بازی برای زنیت تنها ۳ گل به ثمر رساند. دوران سه ساله حضور این مدافع ۱۸۹ سانتی متری در فنرباغچه ترکیه هم با کسب سوپرلیگ ترکیه در فصل ۱۴-۲۰۱۳ و سوپرجام این کشور در همان سال همراه شد. ۱۰۱ بازی و ۴ گل آمار برونو آلوس در جمع قناری‌های استانبول است.

آلوس در ۲ فصل اخیر پیراهن تیم‌های کالیاری ایتالیا و گلاسکو رنجرز اسکاتلند را پوشیده است.

آلوس که در ۳۳ بازی ملی برای تیم‌های ملی پایه پرتغال ۳ گل به ثمر رسانده نخستین بازی ملی اش برای تیم بزرگسالان این کشور را ۵ ژوئن ۲۰۰۷ مقابل کویت تجربه کرد. او تاکنون آمار ۹۴ بازی و ۱۱ گل را برای سلسائو ثبت کرده است.

قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و سومی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ هم افتخار‌های برونو آلوس در تیم ملی پرتغال است.

این مدافع ۳۵ ساله در سال ۲۰۰۹ جایزه برترین بازیکن لیگ پرتغال را کسب کرد.

نلسون سمدو

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

مدافع راست بارسلونا اسپانیا ۱۶ نوامبر ۱۹۹۳ در لیسبون متولد شد. او فوتبالش را از سال ۲۰۰۱ با تیم سینترنسه در لیگ دسته سوم پرتغال آغاز کرد و یک سال بعد به تیم دسته دومی فاتیما منتقل شد.

سمدو ژوئن ۲۰۱۳ راهی بنفیکا شد و پس از ۲ سال بازی برای تیم دوم این باشگاه به عضویت تیم‌اصلی بنفیکا درآمد. این مدافع ۲۴ ساله تا پیش از انتقال به بارسلونا در ژوئن ۲۰۱۷، در ۶۴ بازی برای عقاب های لیسبون ۳ بار گلزنی و با این تیم ۲ قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی جام‌ اتحادیه و یک قهرمانی سوپرجام پرتغال را کسب کرد.

او از ابتدای فصل جاری لالیگا در ترکیب بارسا به میدان می رود.

سمدو ۲ اکتبر ۲۰۱۵ نخستین بازی ملی اش را برابر دانمارک انجام داد و در قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و جام کنفدراسیون ها عضوی از تیم پرتغال بود.

این مدافع کیپ وردی الاصل جایزه برترین بازیکن لیگ پرتغال در فصل ۱۷-۲۰۱۶ را به دست آورد.

 پپه

مدافع باتجربه و فوق العاده خشن تیم ملی پرتغال ۲۶ فوریه ۱۹۸۳ در ماسیو برزیل متولد شد و حتی تا ۱۷ سالگی در آکادمی کورینتیانس بازی می‌کرد.

نخستین تیم پپه در رده بزرگسالان تیم دوم ماریتیمو پرتغال است. او تاکنون برای تیم‌های ماریتیمو، پورتو و رئال مادرید به میدان رفته است.

آشنایی با ستاره‌های تیم ملی فوتبال پرتغال

 

مدافع چپ تیم ملی پرتغال اول اکتبر 1983 در آنگرا ده هوریسمو متولد شد. او فوتبالش را از سال 2002 در تیم بلننزس شروع کرد و تاکنون برای تیم های وارزیم، مالاگا اسپانیا، لاتزیو ایتالیا، ساراگوسا اسپانیا و بنفیکا به میدان رفته است.

/////////// آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور پپه در تیم‌های باشگاهی

ماریتیمو (۲۰۰۴-۲۰۰۲) ۶۶ بازی و ۳ گل

پورتو (۲۰۰۷-۲۰۰۴) ۸۸ بازی- ۸ گل- افتخارات: ۲ قهرمانی لیگ- یک قهرمانی جام حذفی- ۲ قهرمانی سوپرجام- قهرمانی جام بین قاره‌ای اروپا- آمریکای جنوبی در سال ۲۰۰۴

رئال مادرید (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷) ۳۳۴ بازی- ۱۵ گل- افتخارات: ۳ قهرمانی لالیگا- ۲ قهرمانی کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) ۲ قهرمانی سوپرجام اسپانیا-۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا- ۲ قهرمانی سوپرجام اروپا- ۲ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان

بشیکتاش (-۲۰۱۷) ۱۷ بازی- یک گل

دوران حضور پپه در تیم ملی پرتغال

پپه نخستین بازی ملی اش برای پرتغال را ۳۰ آگوست ۲۰۰۷ مقابل لهستان انجام داد و تاکنون در ۹۱ بازی ۵ گل برای سلسائو به ثمر رسانده است.

افتخار: قهرمانی یورو ۲۰۱۶

افتخار‌های انفرادی پپه: حضور در تیم منتخب یورو ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، حضور در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۴-۲۰۱۳

الیسئو

دوران حضور الیسئو در تیم های باشگاهی

بلننزس(2007-2002) 60 بازی- 5 گل

وارزیم(2006-2005) 16 بازی- 3 گل

مالاگا اسپانیا(2009-2007) و (2014-2010) 137 بازی- 16گل

لاتزیو ایتالیا(2010-2009) 9 بازی- بدون گل- افتخار: سوپرکاپ ایتالیا

ساراگوسا اسپانیا(2010-2009) 21 بازی- 2گل

بنفیکا(-2004)108 بازی- 4 گل افتخارها: 3 قهرمانی لیگ- یک قهرمانی جام حذفی- 2 قهرمانی جام اتحادیه-3 قهرمانی سوپرکاپ

دوران حضور الیسئو در تیم ملی

این مدافع 34 ساله نخستین بازی ملی اش را 10 ژوئن 2009 در جریان تساوی صفر بر صفر پرتغال برابر استونی انجام داد و تاکنون در 29 بازی هیچ گلی برای این تیم به ثمر نرسانده است.

افتخارها: قهرمانی یورو 2016 و سومی جام کنفدراسیون ها 2017

 خوزه فونته

فونته 22 دسامبر 1983 در پنافیل متولد شد. او فوتبال خود را از سال 2002 در تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد و تاکنون تجربه حضور در تیم های فلگوئراس، ویتوریا ستوبال، بنفیکا، پاکوش فریرا، استرلا آمادورا، کریستال پالاس انگلیس، ساوتهمپتون انگلیس و وست هام یونایتد انگلیس را به دست آورده است.

 آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

 

دوران حضور خوزه فونته در تیم‌های باشگاهی

تیم دوم اسپورتینگ لیسبون (۲۰۰۴-۲۰۰۲) ۵۹ بازی

فلگوئراس (۲۰۰۵-۲۰۰۴) ۲۹ بازی- یک گل

ویتوریا ستوبال (۲۰۰۶-۲۰۰۵) ۱۷ بازی

پاکوش فریرا (۲۰۰۶-۲۰۰۵) ۱۱ بازی- یک گل

استرلا آمادورا (۲۰۰۷-۲۰۰۶) ۲۷ بازی- یک گل

کریستال پالاس (۲۰۱۰-۲۰۰۷) ۹۲ بازی- ۶ گل

ساوتهمپتون (۲۰۱۶-۲۰۱۰) ۲۸۸ بازی- ۱۵ گل

وست هام یونایتد (-۲۰۱۶) ۲۴ بازی

دوران حضور خوزه فونته در تیم ملی

این مدافع میانی نخستین بازی ملی اش را ۱۸ نوامبر ۲۰۱۴ و در پیروزی یک بر صفر دریانوردان مقابل آرژانتین انجام داد و تاکنون ۲۷ بار برای پرتغال به میدان رفت. فونته هم در کسب قهرمانی یورو ۲۰۱۶ و جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ در تیم ملی پرتغال بود.

 سدریک سوارز

 آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

 سوارز یکی دیگر از بازیکنان 2 تابعیتی پرتغال است که 31 آگوست 1991 در سینگن آلمان به دنیا آمد. این مدافع چپ فوتبالش را سال 2010 آغاز کرد و در تیم های اسپورتینگ لیسبون، آکادمیکا و ساوتهمپتون سابقه بازی دارد.

دوران حضور  سدریک سوارز در تیم های باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون(2015-2010) 94 بازی- 2گل- افتخار: قهرمانی جام حذفی 15-2014

آکادمیکا(2012-2011)  29 بازی- بدون گل- افتخار: قهرمانی جام حذفی

ساوتهمپتون(-2015) 71 بازی- بدون گل

دوران حضور  سدریک سوارز در تیم های ملی

سوارس که سابقه 72 بازی در تیم های پایه پرتغال را در کارنامه دارد، 11 اکتبر 2014 و در جریان برتری 2 بر یک این تیم مقابل فرانسه نخستین بازی ملی اش برای سلسائو را انجام داد. او تاکنون در 25 بازی ملی یک گل به ثمر رسانده است.

 فابیو کوئتنرائو

کوئنترائو 11 مارس 1988 در ویلا دل سونده متولد شد. این بازیکن که توانایی بازی در پست دفاع چپ را دارد فوتبالش را از سال 2005 با پوشیدن پیراهن تیم ریوآوه آغاز کرد و تاکنون برای تیم های بنفیکا، ناسیونال، ساراگوسا اسپانیا، رئال مادرید اسپانیا و موناکو فرانسه به میدان رفته است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور فابیو کوئنترائو در تیم های باشگاهی

ریوآوه(2007-2005) و (2009-2008) 48 بازی- 8 گل

بنفکیا(2008-2007) و (2011-2009) 97 بازی- 8 گل- یک قهرمانی لیگ- 2 قهرمانی جام اتحادیه

ناسیونال(2008-2007) 16 بازی- 4گل

ساراگوسا(2009-2008) یک بازی

رئال مادرید(-2011)  103 بازی- یک گل- افتخارها: 2 قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی کوپا دل ری_یک قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا-2 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا- یک قهرمانی سوپرجام اروپا-2 قهرمانی جام جهانی باشگاه ها

موناکو(2016-2015) 19 بازی- 3 گل

اسپورتینگ لیسبون(-2017) 15 بازی- بدون گل

دوران حضور فابیو کوئنترائو در تیم ملی

او که در 26 بازی ملی برای تیم های ملی پایه 15 گل وارد دروازه حریفان کرد 14 نوامبر 2009 در بازی ای که با برتری یک بر صفر سلسائو مقابل بوسینی و هرزه گوین به اتمام رسید نخستین بازی ملی اش را انجام داد. کوئنترائو تاکنون در 52 بازی ملی 5 گل برای پرتغال به ثمر رسانده است.

افتخارهای فردی

برترین بازیکن لیگ پرتغال در فصل 10-2009/ حضور در تیم منتخب یورو 2012

 رافائل گوئررو

گوئررو دیگر بازیکن 2 رگه تیم ملی پرتغال است که 22 دسامبر 1993 در له بلانک منسیل فرانسه متولد شد. او فوتبالش را سال 2010 در تیم دوم کن فرانسه آغاز کرد و تاکنون پیراهن تیم های کن، لورینت فرانسه و بروسیا دورتموند آلمان را برتن کرده است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور رافائل گوئررو در تیم های باشگاهی

تیم دوم کن(2012-2010) 55 بازی- 4گل

کن(2013-2012)41 بازی- یک گل

لورینت(2016-2013) 111 بازی- 10 گل

بروسیا دورتموند(-2016) 42 بازی- 9 گل افتخار: یک قهرمانی جام حذفی آلمان

دوران حضور رافائل گوئررو در تیم ملی

گوئررو که 13 بار برای تیم زیر 21 سال پرتغال انجام داد و با این تیم نایب قهرمانی یورو 2015 را کسب کرد 14 نوامبر 2014 در دیداری که با برتری یک بر صفر جزایر فارو به اتمام رسید نخستین بازی ملی اش را انجام داد. او تاکنون در 20 بازی ملی 2 گل برای پرتغال به ثمر رسانده و با این تیم یک قهرمانی یورو و رتبه سوم جام کنفدراسیون ها را کسب کرده است.

افتخارهای فردی

برترین بازیکن یورو جوانان در سال 2015/ حضور در تیم منتخب یورو  2016

ژوائو موتینهو

موتینهو 8 سپتامبر 1986 در پورتیمائو به دنیا آمد و فوتبالش را از سال 2003 با تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد. او تاکنون برای تیم های اسپورتینگ لیسبون، پورتو و موناکو فرانسه بازی کرده است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور ژوائو موتینهو در تیم های باشگاهی

تیم دوم اسپورتینگ لیسبون(2004-2003) 30 بازی- یک گل

اسپورتینگ لیسبون(2010-2005) 258 بازی- 32 گل افتخارها: 2 قهرمانی لیگ، 2 قهرمانی سوپرکاپ پرتغال- یک نایب قهرمانی جام یوفا

پورتو(2013-2010) 140 بازی-10 گل افتخارها: 3 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، 3 قهرمانی سوپرجام پرتغال-یک قهرمانی جام یوفا- یک نایب قهرمانی سوپرجام اروپا

موناکو(-2013) 184 بازی-12 گل- افتخارها: یک قهرمانی لیگ و یک نایب قهرمانی جام اتحادیه فرانسه

دوران حضور ژوائو موتینهو در تیم ملی

موتینهو 43 بازی برای تیم های پایه پرتغال انجام داد و یک گل به ثمر رساند اما نخستین بازی او در رده بزرگسالان 17 آگوست 2005 در جریان برتری 2 بر صفر پرتغال مقابل مصر رقم خورد. او تاکنون آمار 105 بازی و 7 گل ملی را برای پرتغال ثبت کرده است و با این تیم صعود به نیمه نهایی قهرمانی یورو 2016 و رتبه سوم جام کنفدراسیون ها 2017 را کسب کرد. البته این هافبک دفاعی قهرمانی رقابت های زیر 17 سال قهرمانی اروپا در سال 2003 را هم در کارنامه دارد.

 ویلیام کاروالیو

  آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

هافبک دفاعی سیه چرده پرتغالی ها 7 آوریل 1992 در آنگولا متولد شد تا او هم در زمره بازیکنان 2 رگه قرار گیرد. کاروالیو به جز مدت کوتاهی که برای تیم های فاتیما و سرسل بروژ بلژیک بازی کرده در تمام دوران بازیگری اش پیراهن اسپورتینگ لیسبون را پوشیده است.

دوران حضور ویلیام کاروالیو در تیم های باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون(-2011) 167 بازی- 10 گل افتخار: قهرمانی جام حذفی پرتغال در سال 15-2014

فاتیما(2012-2011) 13 بازی- 3گل

سرکل بروژ(2013-2011) 51 بازی- 3گل

دوران حضور ویلیام کاروالیو در تیم ملی

این هافبک دفاعی 25 ساله با آمار 60 بازی و 10 گل در تیم های پایه پرتغال، نخستین بار نوامبر 2014 و در دیدار پلی آف جام جهانی پرتغال مقابل سوئد پیراهن تیم ملی بزرگسالان را پوشید. کاروالیو در 40 بازی ملی 2 بار موفق به گلزنی شده و با سلسائو قهرمانی یورو 2016 و رتبه سوم جام کنفدراسیون ها 2017 را کسب کرده است.

افتخارهای فردی

کسب جایزه بهترین بازیکن لیگ پرتغال در فصل14-2013

آندره گومز

هافبک طراح 24 ساله بارسلونا اسپانیا 30 جولای 1993 در جیوجی به دنیا آمد و فوتبالش را از سال 2012 در تیم دوم بنفیکا آغاز کرد. بنفیکا، والنسیا و بارسلونا تیم هایی هستند که گومز تجربه بازی در آن ها را دارد.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور آندره گومز در تیم های باشگاهی

تیم دوم بنفیکا(2014-2012) 17 بازی- 8گل

بنفیکا(2014-2012) 40 بازی- 3 گل- افتخارها: یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی- یک قهرمانی جام اتحادیه، 2 نایب قهرمانی جام یوفا

والنسیا(2016-2014) 78 بازی- 9 گل

بارسلونا(-2016) 58 بازی- 3 گل افتخارها: یک قهرمانی کوپا دل ری و یک قهرمانی سوپرجام اسپانیا

دوران حضور آندره گومز در تیم ملی

گومز آمار 35 بازی و 6 گل در تیم های ملی پایه پرتغال را در کارنامه دارد اما او نخستین بازی اش برای تیم ملی بزرگسالان این کشور را 7 سپتامبر 2014 در جریان برتری یک بر صفر سلسائو مقابل آلبانی انجام داد و تاکنون در 27 بازی برای این تیم به میدان رفته است. قهرمانی یورو وسومی جام کنفدراسیون ها دست آورد گومز در تیم ملی پرتغال است.

 رناتو سانچز

هافبک تهاجمی تیم ملی پرتغال 18 آگوست 1997 در آمادورا متولد شد و فوتبال خود را سال 2014 در تیم دوم بنفیکا شروع کرد. بنفیکا، بایرن مونیخ آلمان و سوانسی سیتی انگلیس تیم هایی هستند که او تاکنون برای آن ها بازی کرده است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور رناتو سانچز در تیم های باشگاهی

تیم دوم بنفیکا(2016-2014) 34 بازی- 3 گل

بنفیکا(2016-2015)35 بازی- 2 گل افتخارها: یک قهرمانی لیگ- یک قهرمانی جام اتحادیه

بایرن مونیخ(-2016) 26 بازی افتخارها: یک قهرمانی لالیگا- یک قهرمانی سوپرکاپ آلمان

سوانسی سیتی(-2017) 10 بازی

دوران حضور رناتو سانچز در تیم ملی

این هافبک 20 ساله که آمار 44 بازی و 8 گل ملی برای تیم های پایه پرتغال را در کارنامه دارد نخستین بار 18 مارس 2016 و در پیروزی یک بر صفر این کشور برابر بلغارستان پیراهن تیم ملی بزرگسالان را پوشید و تاکنون در 13 بازی ملی یک گل برای سلسائو به ثمر رسانده است. او در زمان قهرمانی پرتغال در یورو 2016 عضوی از این تیم بود.

افتخارهای فردی

بهترین بازیکن رقابت های زیر 17 سال اروپا در سال 2014/ کسب جایزه برترین بازیکن جوان یورو 2016/ کسب جایزه پسرطلایی فوتبال اروپا در سال2016

آدرین سیلوا

سیلوا دیگر بازیکن 2 رگه پرتغالی هاست که 15 مارس 1989 در آنگوئلمه پرتغال به دنیا آمد. او فوتبالش را از سال 2007 در اسپورتینگ لیسبون شروع کرد و تاکنون تجربه بازی در تیم های مکابی حیفا رژیم اشغالگر قدس، آکادمیکا و لسترسیتی انگلیس را در کارنامه دارد.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور آدرین سیلوا در تیم های باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون(2017-2007) 232 بازی- 38 گل- افتخارها:2 قهرمانی جام حذفی- 3 قهرمانی سوپرکاپ پرتغال

مکابی حیفا رژیم اشغالگر قدس(2011-2010) 8 بازی- بدون گل- افتخار: قهرمانی لیگ رژیم اشغالگر قدس

آکادمیکا(2012-2010) 45 بازی- 8 گل- یک قهرمانی لیگ پرتغال

لسترسیتی(-2017) 5 بازی- یک گل

دوران حضور آدرین سیلوا در تیم ملی

این هافبک دفاعی 28 ساله 46 بازی برای تیم های پایه پرتغال انجام داده و 5 گل به ثمر رسانده است. البته او نخستین بازی ملی اش برای تیم بزرگسالان این کشور را 18 نوامبر 2014 مقابل آرژانتین انجام داد که آن بازی با برتری یک بر صفر پرتغال به اتمام رسید. سیلوا در 20 بازی ملی یک گل برای سلسائو به ثمر رسانده و با این تیم قهرمانی یورو فرانسه و سومی جام کنفدراسیون ها 2017 را به دست آورده است.

ادر

مهاجم 2 رگه پرتغالی ها 22 دسامبر 1987 در گینه بیسائو متولد شد و فوتبالش را در تیم گمنام اولیویرا هاسپیتال آغاز کرد. ادر سابقه بازی در تیم های توریزنسه، آکادمیکا، براگا، سوانسی سیتی، لیل فرانسه و لوکوموتیو مسکو روسیه را در کارنامه دارد.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور ادر در تیم های باشگاهی

توریزنسه(2008-2006) 45 بازی- 11 گل

آکادمیکا(2012-2008)105 بازی- 18 گل افتخار: یک قهرمانی جام حذفی پرتغال

براگا(2015-2012) 82 بازی- 33 گل- افتخار: یک قهرمانی جام اتحادیه پرتغال

سوانسی سیتی(2016-2015) 15 بازی- بدون گل

لیل(2017-2015) 51 بازی- 13 گل

لوکومتیو مسکو(-2017) 13 بازی- 2 گل

دوران حضور ادر در تیم ملی

ادر سال 2012 تصمیم گرفت از بین گینه بیسائو و پرتغال، سلسائو را به عنوان تیم ملی اش انتخاب کند و در تاریخ 11 سپتامبر همان سال و در جریان پیروزی 3 بر صفر این تیم مقابل آذربایجان نخستین بازی خود را برای پرتغال انجام داد. ادر تاکنون در 33 بازی تنها 4 بار موفق به گلزنی در رده ملی شده است اما گل او در دقیقه 109 دیدار فینال یورو 2016 مقابل فرانسه، میزبان این رقابت ها تاریخی ترین صحنه فوتبال پرتغال را شکل داد.

ریکاردو کوارشما

 آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

باسابقه ترین مهاجم فعلی تیم ملی پرتغال 26 سپتامبر 1983 در لیسبون متولد شد و فوتبال خود را از سال 2000 در تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد. اسپورتینگ لیسبون، بارسلونا، پورتو، اینترمیلان  ایتالیا، چلسی انگلیس، بشیکتاش ترکیه، الاهلی امارات دیگر تیم هایی هستند که کوارشما تاکنون برای آن ها به میدان رفته است.

دوران حضور ریکاردو کوارشما در تیم های باشگاهی

تیم دوم اسپورتینگ لیسبون(2001-2000) 16 بازی- بدون گل

اسپورتینگ لیسبون(2003-2001) 74 بازی- 10 گل- افتخارها: یک قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام پرتغال

بارسلونا(2004-2003) 28 بازی- یک گل

پورتو(2008-2004) و (2015-2013) 223 بازی- 50 گل- افتخارها: 3 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، 2 قهرمانی سوپرجام پرتغال- یک قهرمانی جام قهرمانان آمریکای جنوبی و اروپا

اینترمیلان(2010-2008) 32 بازی- یک گل افتخارها: یک قهرمانی سری A و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

چلسی انگلیس(2009-2008) 5 بازی- بدون گل

بشیکتاش ترکیه(2012-2010) و (-2015) 171 بازی- 30 گل- افتخارها: 2 قهرمانی لیگ- یک قهرمانی جام حذفی ترکیه

الاهلی امارات(2013-2012) 11 بازی- 3گل- افتخار: یک قهرمانی جام ریاست امارات

دوران حضور ریکاردو کوارشما در تیم ملی

58 بازی و 10 گل آمار این مهاجم 34 ساله در تیم های ملی پایه پرتغال است اما کوارشما نخستین بازی ملی اش را ژوئن 2003 برابر بولیوی انجام داد. او تاکنون در 72 بازی ملی 9 بار دروازه حریفان سلسائو را باز کرده و با این تیم قهرمانی یورو 2016 و نایب قهرمانی جام کنفدراسیون های 2017 را تجربه کرده است. کوارشما همچنین مدال طلای رقابت های زیر 16 سال اروپا در سال 2000 راهم در کارنامه دارد.

افتخارهای فردی

کسب جایزه برترین بازیکن لیگ پرتغال در سال 2006

لوئیس نانی

نانی مشهورترین بازیکن 2 تابعیتی تیم ملی پرتغال است چراکه او 17 نوامبر 1986 در پاریا کیپ ورد به دنیا آمد و فوتبال خود را هم‌ در سال 2005 با تیم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد. منچستر یونایتد انگلیس، فنرباغچه ترکیه، والنسیا اسپانیا و لاتزیو ایتالیا دیگر تیم هایی هستند که این بازیکن برای آن ها به میدان رفته است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور لوئیس نانی در تیم های باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون(2005-2007) و (2014-2015) 113 بازی- 13 گل افتخارها: 2 قهرمانی جام حذفی پرتغال

منچستریونایتد(2007- 2015) 230 بازی- 40 گل افتخارها: 4 قهرمانی لیگ جزیره، 2 قهرمانی جام‌اتحادیه، 4 قهرمانی جام خیریه، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی جام باشگاه های جهان

فنرباغچه ترکیه(2015-2016) 47 بازی- 12 گل

والنسیا(2016-2017) 26 بازی- 5 گل

لاتزیو(-2017) 8 بازی- یک گل

دوران حضور لوئیس نانی در تیم ملی پرتغال

این بازیکن 31 ساله با سابقه 13 بازی و یک گل ملی در تیم های پایه پرتغال، نخستین بازی ملی اش برای بزرگسالان سلسائو را اول سپتامبر 2006 و در جریان برتری چهار بر دو این تیم برابر دانمارک انجام داد و تاکنون در 112 بازی 24 گل برای پرتغال به ثمر رسانده است.

نانی هم تجربه کسب قهرمانی یورو 2016 و سومی جام کنفدراسیون ها را در کارنامه دارد.

افتخارهای فردی

عضو تیم منتخب لیگ برتر جزیره در فصل 2010-11/ برترین پاسور گل لیگ جزیره در همان سال

ژوآئو ماریو

شماره 10 اینترمیلان ایتالیا 19 ژانویه 1993 در پورتو به دنیا آمد و فوتبالش را از 2011 در اسپورتینگ لیسبون شروع کرد. تیم دوم اسپورتینگ و ویتوریا ستوبال دیگر تیم های این هافبک خلاق هستند.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور ژوائو ماریو در تیم های باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون(2011-2016) 93بازی- 14 گل افتخارها: یک جام حذفی و یک سوپرجام اروپا

تیم دوم اسپورتینگ لیسبون(2012-2013) 44 بازی- 2 گل

ویتوریا ستوبال(2013-2014) 16بازی- بدون گل

اینترمیلان(-2016) 42 بازی- 3 گل

دوران حضور ژوآئو ماریو در تیم ملی

آمار ماریو در تیم های ملی پایه پرتغال 82 بازی و 14 گل است. او نخستین بازی ملی اش را هم 11 اکتبر 2014 برابر فرانسه انجام داد که در آن بازی پرتغالی ها با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. قهرمانی یورو 2016 حاصل 31 بازی ماریو در لباس تیم ملی پرتغال است. ضمن اینکه او یک گل ملی هم در کارنامه دارد.

برناردو سیلوا

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

هافبک خوش فکر منچسترسیتی انگلیس 10 اگوست 1994 در لیسبون متولد شد و فوتبالش را از سال 2013 در تیم دوم بنفیکا آغاز کرد. موناکو، بنفیکا فرانسه و منچسترسیتی انگلیس 3 تیمی هستند که سیلوا تجربه بازی در آن‌ها را دارد.

دوران حضور برناردو سیلوا در تیم های باشگاهی

تیم دوم بنفیکا(2013-2014) 38 بازی- 7 گل

بنفیکا(2013 - 2014) 3 بازی- افتخارها: یک قهرمانی لیگ- یک قهرمانی جام حذفی- یک قهرمانی سوپرجام پرتغال

موناکو(2014- 2017) 147 بازی- 28 گل افتخار: قهرمانی لوشامپیونا فرانسه در فصل 2016-2017

منچسترسیتی(-2017) 19 بازی- یک گل

دوران حضور برناردو سیلوا در تیم ملی

27 بازی، 8 گل و کسب نایب قهرمانی رقابت های زیر 21 سال 2015 اروپا، آمار سیلوا در تیم های ملی پایه پرتغال است اما او نخستین بازی ملی اش را 31 مارس 2015 برابر کیپ ورد تجربه کرد که سلسائو در آن دیدار با نتیجه 2 بر صفر حریفش را شکست داد. برناردو سیلوا در 22 بازی ملی 2 بار موفق به گلزنی شده است و با پرتغال مدال برنز جام کنفدراسیون ها را به دست آورده است.

افتخارهای فردی

عضو تیم منتخب لوشامپیونا فرانسه در فصل 2016-2017

ژوائو کانسلو

 آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

کانسلو 24 می 1994 در باریرو متولد شد و فوتبال خود را از سال 2012 در تیم دوم بنفیکا آغاز کرد و تاکنون برای والنسیا اسپانیا و اینترمیلان ایتالیاهم به میدان رفته است.

دوران حضور ژوآئو کانسلو در تیم های باشگاهی

تیم‌دوم بنفیکا(2012-2014) 51 بازی- 2 گل

بنفیکا(2013-2015) 2 بازی- بدون گل- افتخارها: یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی

والنسیا(2014-2017) 91 بازی- 4 گل

اینترمیلان(-2017) 5 بازی

دوران حضور ژوائو کانسلو در تیم ملی

این مدافع- هافبک چپ با آمار 75 بازی و 3 گل در تیم های پایه پرتغال و کسب نایب قهرمانی رقابت های زیر 21 سال قهرمانی اروپا در سال 2015 نخستین بازی ملی اش برای تیم بزرگسالان این کشور را اول سپتامبر 2016 مقابل جبل الطارق انجام داد که در آن بازی پرتغالی ها با نتیجه 5 بر صفر پیروز شدند. 6 بازی و 3 گل آمار کانسلو تا پایان سال 2017 با پرتغال است.

 

گونسالو گوئدس

گوئدس 29 نوامبر 1996 در بوناونته متولد شد و فوتبالش را از سال 2014 در تیم دوم بنفیکا آغاز کرد. پاریس سن ژرمن فرانسه و والنسیا اسپانیا دیگر تیم هایی هستند که این مهاجم در ترکیب آن ها به میدان رفته است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور گونسالو گوئدس در تیم های باشگاهی

تیم‌ دوم بنفیکا(2013-2016) 38 بازی- 11 گل

بنفیکا(2014-2017) 68 بازی- 11 گل- افتخارها: سه قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، 2 قهرمانی جام‌اتحادیه، یک قهرمانی سوپرکاپ

پاریس سن ژرمن(2016-2017) 13 بازی- بدون گل یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی لیگ کاپ فرانسه

والنسیا(-2017) 12 بازی- 3 گل


دوران حضور گونسالو گوئدس در تیم ملی

این مهاجم 21 ساله در 56 بازی برای تیم های پایه پرتغال 13 بار گلزنی کرد. گوئدس نخستین بازی ملی اش در رده بزرگسالان را هم در جریان شکست عجیب یک بر صفر شاگردان فرناندو سانتوس مقابل لیختن اشتاین را در تاریخ 6 نوامبر انجام داد. 4 بازی و یک گل آمار او در تیم ملی پرتغال است.

آندره سیلوا

گلزن ترین مهاجم فعلی تیم ملی پرتغال پس از کریستیانو رونالدو 6 نوامبر 1995 در باجیوم دومونته متولد شد. او فوتبالش را سال 2013 در تیم‌ دوم پورتو شروع و تاکنون پیراهن تیم های پورتو و میلان ایتالیا را بر تن کرده است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضدر آندره سیلوا در تیم های باشگاهی

تیم دوم پورتو(2013-2016) 84 بازی- 24 گل

پورتو(2015-2017) 58 بازی- 24 گل

میلان(-2017) 17 بازی-8 گل

دوران حضور آندره سیلوا در تیم ملی

این مهاجم 22 ساله که در 70 بازی برای تیم ملی پایه کشورش 32 بار موفق به گلزنی شده اول سپتامبر 2015 در جریان برتری 5 بر صفر پرتغال مقابل جبل الطارق نخستین بازی ملی اش را هم انجام داد. سیلوا با آمار 18 بازی ملی و 11 گل مدال برنز جام کنفدراسیون ها 2017 را در کارنامه دارد.

کریستیانو رونالدو

اعجوبه دنیای فوتبال در قرن 21 که همراه با لیونل مسی آرژانتینی به دلیل کسب 5 جایزه برترین بازیکن جهان از این لحاظ رکوددار است 5 فوریه 1985 در فونچال مادیرا به دنیا آمد. او فوتبالش را سال 2002 از تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد و تاکنون برای تیم های منچستریونایتد انگلیس و رئال مادرید اسپانیا هم به میدان رفته است.

آشنایی با ستاره های تیم ملی پرتغال

دوران حضور کریستیانو رونالدو در تیم های باشگاهی

تیم دوم اپسورتینگ لیسبون(2002-2003) 2 بازی- بدون گل

اسپورتینگ لیسبون(2002-2003) 31 بازی- پنج گل افتخار: یک سوپرجام پرتغال

منچستریونایتد(2003-2009) 292 بازی- 118 گل افتخارها: سه قهرمانی لیگ جزیره- یک قهرمانی جام حذفی- 2 قهرمانی جام اتحادیه- یک قهرمانی جام خیریه انگلیس- یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا- یک قهرمانی جام باشگاه های جهان

رئال مادرید(-2009) 410 بازی- 417 گل افتخارها: 2 قهرمانی لالیگا- 2 قهرمانی کوپا دل ری- 2 قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا- سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا- 2 قهرمانی سوپرکاپ اروپا- 2 قهرمانی جام باشگاه های جهان

دوران حضور کریستیانو رونالدو در تیم ملی

رونالدو در تیم های ملی پایه پرتغال آمار 34 بازی و 18 گل را ثبت‌کرده است اما به ثمر رساندن 79 گل در 147 بازی ملی سبب شده است عنوان گلزن ترین و بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال این کشور به نام او ثبت شود.

رونالدو نخستین بازی ملی اش را در تاریخ 20 آگوست 2003 و در جریان برتری یک بر صفر پرتغال برابر قزاقستان انجام داد و نخستین گل ملی اش را هم در دیدار اول رقابت های یورو 2004 که با شکست 2 بر یک سلسائو برابر یونان همراه شد به پایان رساند. حضور در یورو 2004، 2008، 2012 و 2016 و جام جهانی 2006، 2010، 2014 و 2018، قهرمانی یورو 2016، نایب قهرمانی یورو 2004 و مدال برنز جام کنفدراسیون ها 2017 مهمترین افتخارهای این ابرستاره در تیم ملی است.

افتخارهای فردی

کسب جایزه توپ‌ طلای برترین بازیکن جهان در سال های 2008-2013-2014-2016

جایزه برترین بازیکن فیفا در سال 2008

جایزه برترین بازیکن جهان در سال های 2016 و 2017

جایزه برترین بازیکن اروپا در سال های 2014-2016 و 2017

جایزه برترین بازیکن باشگاه های اروپا در فصل 2007-2008

جایزه برترین بازیکن جهان از نگاه نشریه ورلد ساکر در سال های 2008-2013-2014-2016

جایزه گلوب ساکر در سال های 2011-2014-2016

برنده جایزه مرد سال فوتبال اروپا در سال های 2008 و 2016-2017

جایزه برترین بازیکن جوان جهان در سال های 2003-04 و 2004-05

هشت جایزه برترین ورزشکار سال پرتغال

چهار جایزه کفش طلای فوتبال اروپا

۳ بار جایزه برترین گلزن جهان فوتبال از نگاه فدراسیون بین المللی تاریخ و ارقام

جایزه زیباترین گل جهان در سال 2009

11 بار حضور در تیم منتخب سال فیفا

11 بار حضور در تیم منتخب سال یوفا

برنده جایزه پای طلا فیفا در سال 2016

برنده جایزه توپ طلای باشگاهی فیفا در سال 2016

برنده جایزه توپ نقره ای باشگاهی فیفا در سال های 2008 و 2014

این تنها گوشه ای از افتخارهای یکی از بهترین‌بازیکنان تاریخ فوتبال است.

انتهای پیام/

بررسی ستاره های تیم ملی پرتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.