استاد حوزه و دانشگاه در یزد:

توجه همه مردم به حفظ وحدت در دنیای اسلام

استاد حوزه و دانشگاه در یزد گفت: دشمن با طراحی نقشه‌های شوم به دنبال اسلام هراسی و در انزوا قرار دادن دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی استاد حوزه و دانشگاه در یزد با اشاره به ضرورت توجه همه مردم به حفظ وحدت در دنیای اسلام، گفت: وحدت و انسجام بین مسلمانان، داعش را به خاک سیاه نشاند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بشکانی ضمن تبریک در پیش بودن هفته‌ وحدت با تأکید بر ضرورت اتحاد و انسجام در جهان اسلام، گفت: گاهی تصور می‌شود وحدت به معنای پذیرفتن مذهب و مرام دینی یکدیگر است و نمی‌توان آن را به‌عنوان یکی از مبانی دینی یادکرد؛ درحالی‌که در احادیث مختلف و همچنین آیات قرآن قرینه‌های فراوانی مبنی بر ضرورت وحدت و توجه به موضوع امت واحده وجود دارد.

وی رمز پیروزی مسلمانان را وحدت دانست و افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آنچه امروز در درجه اول اولویت برای دنیای اسلام قرار دارد مسئله وحدت میان مسلمانان است و در این موضوع به‌صراحت فرموده‌اند: وحدت و برادری بین مسلمانان جزء مبانی دینی ما است و در این زمینه جمهوری اسلامی باکسی تعارف ندارد.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دستورات پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان جهان اسلام است، اظهار داشت: باید همه برای تحقق این امر مهم متحد شوند؛ چراکه تا زمانی که وحدت وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی همچنان اقتدار و استقلال خود را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام بشکانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وحدت، همدلی و برادری اهل سنت و تشیع، خاطرنشان کرد: رهبر عزیز ما منادی وحدت در جهان اسلام است؛ چنانچه ایشان اتحاد و همدلی امت اسلامی در شرایط کنونی را از اوجب واجبات دانستند و در این راستا در حال حاضر وظیفه مردم و مسئولین برای حفظ وحدت در جامعه دامن نزدن به این‌گونه مسائل است.

وی با تأکید بر اینکه اختلافات مذهبی گاهی اوقات دستمایه اختلافات سیاسی است و بیشتر مسائل سیاسی اکنون به اختلافات دامن می‌زند تا مسائل عقیدتی، تصریح کرد: برخی از اختلافات مذهبی صرفاً بهانه‌ای است که بتواند اتفاقاتی که در عرصه قدرت و سیاست رخ می‌دهد را توجیه کند و درواقع به نظر می‌رسد سیاست از مسائل عقیدتی سو استفاده می‌کند، باید توجه داشت که این مسئله امر جدیدی نیست و از قدیم‌الایام همین‌گونه بوده است.

امام‌جمعه شاهدیه بابیان اینکه دشمن با طراحی نقشه‌های شوم به دنبال اسلام هراسی و در انزوا قرار دادن دین اسلام بوده که به‌حکم قرآن و به اراده الهی این مکتب روزبه‌روز فراگیرتر خواهد شد، تأکید کرد: مشکل ما این است که بیشترین سرمایه‌گذاری‌های ما بر نقاط تفرقه و دودستگی زوم شده است که این عدم وحدت ازنظر رفتاری قابل‌قبول نیست؛ چراکه مشکلات سیاسی، اعتقادی و فرهنگی زیادی را به بار می‌آورد.

حجت‌الاسلام بشکانی شکست داعش را نشان‌دهنده اتحاد، وحدت و انسجام کشورهای مسلمان و یکپارچگی آن‌ها در مقابل این‌گونه توطئه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد: رفتارهای سیاسی همه کشورها باید به‌گونه‌ای شکل گیرد که دیگر شاهد به وجود آمدن چنین گروه‌هایی نباشیم و انسانیت از شر چنین کج‌سلیقگی‌هایی در امان باشد.

وی در پایان اضافه کرد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است نه یک انقلاب شیعی؛ چراکه این انقلاب اسلامی است و مبتنی بر نظریه امت و امامت است، لذا به فکر امت اسلامی است و به تعبیر امام راحل نه‌تنها امت اسلامی بلکه مستضعفان جهان مدنظر انقلاب اسلامی هستند و همچنین انقلاب اسلامی مبارزه با نظام سلطه را مدنظر خود قرار داده است و اگر بخواهیم نظام سلطه را در سطح جهانی از بین ببریم لازم است بین مستضعفان جهان و به‌ویژه امت اسلامی همگرایی و اتحاد به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/ی

وحدت رمز پیروزی مسلمانان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.