رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در مسکن‌ مهر/ کمبو‌دی در بیمارستان‌های علوم پزشکی وجود ندارد

ناصری پور گفت: کمبو‌دی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود ندارد.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در برخی مسکن‌های مهر / کمبو‌دی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی وجود نداردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود ناصری‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ ایران صبح امروز در نشست‌ خبری‌ که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد‌، اظهار کرد: برخی از مشکلات حوزه سلامت و بهداشت خارج از سیستم‌ بهداشت و درمانی بوده اما به طور کلی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دولت اولویت‌ خود را در حوزه سلامت‌ متمرکز‌ کرده‌ است‌.

وی بیان کرد‌: هیچ کمبو‌دی در بیمارستان‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران وجود ندارد‌ اما با وجود حجم بالای کار و تعداد زیاد مراجعان ممکن است در برخی موارد یک سری کاستی‌هایی وجود داشته باشد‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران‌ با بیان اینکه نارضایتی‌ بیماران در بین بیمارستان‌ها و مراکز‌ خصوصی و همچنین خیریه‌ وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران ممکن است‌ وجود داشته باشد، افزود: مراکز و بیمارستان‌های سطح‌ شهر‌ بسیار وسیع‌ است، به طوری که  60 بیمارستان‌ تحت پوشش این دانشگاه در حال ارائه‌ خدمات‌ بهداشتی‌ و درمانی‌ هستند‌ که از این تعداد 17 مرکز برای دانشگاه‌ است‌.

ناصری‌پور عنوان کرد‌: سامانه سیب‌ خدمات مراکز بهداشتی را به عنوان زیرمجموعه‌ معاونت‌ بهداشتی‌ به مردم  ارائه می‌دهد و تا به امروز‌ حدود 34 میلیون خدمت در این سامانه‌ ثبت‌ شده است‌.

وی تأکید کرد: با توجه به ارائه خدمات بهداشتی‌ به مردم‌ ممکن است در برخی موارد‌ مشکلاتی‌ وجود داشته‌ باشد‌ که این امر‌ در تمام دنیا رخ می‌دهد‌.

ناصری‌پور ادامه‌ داد: خدمات جراحی و تشخیصی‌ با این حجم‌ بسیار موفقیت‌آمیز بوده و ما نباید‌ همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم‌.

وی در خصوص‌ چالش‌های حوزه بهداشت‌ گفت: حاشیه شهر تهران از تراکم‌ جمعیتی بالایی برخوردار است‌ که این افراد‌ نیازمند‌ خدمات‌ مناسب بهداشتی و درمانی‌ هستند‌ و در همین راستا باید زیرساخت‌های شهری‌ فراهم شود‌.

رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران‌ ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی برخی از مسکن‌های مهر‌ لازم‌ است‌ و ما در این راستا مجموعه‌ مدد را‌ که خدمات‌ دارویی‌ به مردم ارائه می‌دهد راه‌اندازی کرده‌ و خوشبختانه‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص‌ خدمت‌رسانی‌ رتبه‌ اول را کسب‌ کرده است‌.

ناصری‌پور عنوان کرد: اوراق‌ مشارکت‌ و مبالغ‌ نقدی‌ بخشی از دریافتی‌های مالی‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران‌ را تشکیل می‌دهد.

کسب مجوز دانشگاه علوم پزشکی‌ ایران برای احداث دانشگاه مجوز پارک فناوری 

وی تصریح کرد:360 دانشجوی بین‌المللی در رشته‌های مختلف همچون پزشکی و داروسازی مشغول تحصیل بوده و در حوزه ارتباطات بین‌المللی 49 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معتبر جهان منعقد کرده‌ایم. همچنین از نظر اعتبارسنجی این دانشگاه گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده است.

وی افزود: در حوزه وضعیت پژوهشی این دانشگاه 46 مرکز تحقیقاتی دولتی و 6 غیردولتی داشته و در سال 2016 بیش از 600 مقاله توسط اساتید ما منتشر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بابیان اینکه این دانشگاه مجوز پارک فناوری را دریافت کرده است، گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت طی دولت یازدهم 200 تخت ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه راه‌اندازی شده و دسترسی مردم به متخصصین افزایش یافته است.

ناصری‌پور افزود: 11 کلینیک ویژه راه‌اندازی شده و 11 کلینیک دیگر نیز آماده ساخت است و به‌طورکلی 300 هزار مترمربع پروژه در حال ساخت داریم.

وی در ارتباط با راه‌اندازی سامانه سیب گفت: دوسوم جمعیت تحت پوشش این دانشگاه،‌ اطلاعات آنها وارد سامانه شده و 34 میلیون خدمت بر اساس آن انجام گرفته است. همچنین مجموعه مدد توسط این دانشگاه راه‌اندازی و 18 داروخانه تحت پوشش آن قرار دارد.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه پروژه‌های در حال ساخت 2 دسته هستند که برخی توسط دفاتر فنی دانشگاه نظارت و پیگیری می‌شود، گفت: بخش دوم نیز توسط وزارت مسکن و شهرسازی نظارت و تحویل ما داده می‌شود.

ناصری‌پور افزود: بیمارستان‌های تهران در مقابله با زلزله وضعیت خوبی ندارند و نیمه عمر بیمارستان‌ها در اغلب دانشگاه‌ها بالاست و ساختار قدیمی دارند. البته تلاش شده به‌ویژه در طرح تحول اقدامات مؤثری در این راستا صورت گیرد و در دیداری که اخیراً با شهردار تهران داشتم ایشان قول‌های مساعدی در جهت بهسازی و نوسازی بیمارستان‌ها داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مسکن مهر دیده نشده گفت: ما اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم اما باید تلاش شود مشکلات به حداقل برسد و برنامه‌های مؤثری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به میزان رضایتمندی مردم از مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و بیان داشت: میزان این رضایتمندی مردمی 90 درصدی است و بررسی‌های ملی و بین‌المللی نیز حاکی از این موضوع است. البته برخی مشکلات در ارائه خدمات اجتناب‌ناپذیر بوده ولی با این حال حتی آن میزان اندک نیز برای ما پذیرفته‌شده نیست.

ناصری‌پور در پاسخ به این سوال که چرا ارائه خدمات در دانشگاه علوم پزشکی ایران رایگان نمی‌شود، گفت: تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد رایگان شدن خدمات درمانی در درازمدت کاهش کیفیت خدمات را به همراه دارد و از طرفی نیازهای کاذب ایجاد می‌کند، بنابراین انجام این مسئله به صلاح نیست. همچنین قسمت عمده سرانه بهداشتی و درمانی اختصاص به خدماتی می‌یابد که ضرورت چندانی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.