الجزیره انگلیسی گزارش داد:

سکوت ترامپ درباره اعتراف فلین به دروغ‌گویی/ رئیس‌جمهور آمریکا احساس خطر می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا پس از اعتراف مشاور امنیت ملی سابق خود به دروغ گفتن به اف‌بی‌آی، تاکنون در این‌باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

سکوت ترامپ درباره اعتراف فلین به دروغ‌گویی/ رئیس‌جمهور آمریکا احساس خطر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق  دونالد ترامپ، به دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی اعتراف کرد. رئیس جمهور آمریکا تاکنون درباره این تحول جدید سکوت اختیار کرده است. اکنون صحبت‌ها در این باره است که نفری بعدی که هدف تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار می‌گیرد، کیست؟

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد ژنرال مایکل فلین یکی از عناصر برجسته در تلاش‌های دونالد ترامپ برای رئیس جمهور شدن بود. کار او حمله کردن به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری بود. او اعتراف کرد به اف‌بی‌آی دروغ گفته است و این موضوع سبب شده است تلاش‌های کاخ سفید برای کم‌اهمیت جلوه دادن تحقیقات با دشواری‌هایی مواجه شود. اف‌بی‌آی اعلام کرده است در تلاش برای بررسی تبانی احتمالی بین روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ است، موضوعی که رئیس جمهور آمریکا آن را یک تلاش افراطی علیه خود توصیف کرده است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در سخنانی گفت: «فکر می‌کنم بیشتر ما بر این باوریم که این یک کمپین افراطی علیه کسی نیست. مدیر اف‌بی‌آی و دیگران بر این باور است که این موضوع مایه نگرانی مشروع است.»

دموکرات‌ها نیز به نوبه خود سخنان مقامات کاخ سفید را در این باره که فلین یک مقام سطح پایین در دولت بوده است، رد کردند. آدام شیف، عضو دموکرات کنگره آمریکا، گفت: «او در حال ایجاد فاصله بین خود و یکی از برجسته‌ترین عناصر ستاد انتخاباتی و مشاور امنیت ملی‌اش است.»

در ادامه این گزارش آمده است: پنجشنبه شب به نظر می‌رسید دونالد ترامپ در کانون توجه‌ها قرار گرفته است. اما پس از انتشار اخبار اخیر در روز جمعه، ترامپ که همواره علاقه داشت با خبرنگاران صحبت کند و در توئیتر خود نیز اظهار نظر کند، تصمیم گرفت سکوت اختیار کند و چیزی نگوید.

ژنرال فلین چهارمین نفر از افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکاست که در این تحقیقات هدف قرار گرفته است. این که او تصمیم گرفته است در این تحقیقات همکاری کند تضمین نمی‌کند که او آخرین نفری باشد که اف‌بی‌آی او را هدف قرار می‌دهد.

بروس فین، وکیل آمریکایی، درباره سکوت رئیس جمهور آمریکا درباره این موضوع گفت: «فکر می‌کنم او به واقع احساس خطر می‌کند. می‌دانیم که در این تحقیقات اتهامات کوچکی علیه فلین مطرح شده بود. اما او گفته است که مقامات بلندپایه کاخ سفید از او خواستند با سفیر روسیه در واشنگتن صحبت کند. به نظر من تنها مقامی در آمریکا که در این جایگاه قرار دارد و می‌تواند چنین دستوری صادر کند خود رئیس جمهور است. گمانه‌زنی‌هایی در این باره وجود دارد که جرد کوشنر بین رئیس جمهور و فلین میانجی‌گری می‌کرد؛ اما این موضوع که خود کوشنر -که یک مقام فاقد تجربه‌های سیاسی و دولتی است- چنین ابتکار عملی را در پیش گرفته بود، درست نیست. همه این‌ها نشان می‌دهد که انگشت نشانه بیشتر و بیشتر به سوی شخص ترامپ است.»

او همچنین گفت: «برخی مسائل سبب می‌شود کوشنر وارد ماجرا شود. در نهایت از کوشنر پرسیده خواهد شد چه کسی از تو خواست چنین کاری انجام دهی. او ممکن است در آن مقطع به رئیس جمهور اشاره کند. موضوعی که وجود دارد این است که ترامپ دوستی در اطراف خود ندارد که بتواند او را نجات دهد. او زمانی که احساس می‌کرد دیگر به فردی احتیاج ندارد او را اخراج می‌کرد. این یک مشکل جدی برای رئیس جمهور محسوب می‌شود؛ زیرا موضوع انگیزه مطرح است. فکر می‌کنم رئیس جمهور ترامپ همپیمانی برای خود ندارد. مسئله شهادت کومی (رئیس سابق اف‌بی‌آی) هم مطرح است. او گفت ترامپ از او خواست از انجام دادن تحقیقات بیشتر خودداری کند. به نظر می‌رسد رئیس جمهور بدون آن که حتی با فلین صحبت کرده باشد، خودش اوضاع را به پیش برده است.»

انتهای پیام/

سکوت ترامپ درباره اعتراف اخیر فلین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار