رحیمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازمان اداری مجلس نیازمند تحولی اساسی است/ما نباید خاستگاه خود را از اعتبار مردم فراموش کنیم

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: نمایندگان مجلس نباید خاستگاه خود را که ناشی از رأی و اعتبار مردم است، فراموش کنند.

سازمان اداری مجلس نیازمند تحولی اساسی/ما نباید خاستگاه خود را از اعتبار مردم فراموش کنیمعلیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک روز مجلس گفت: روز مجلس فرصت خوبی برای مرور کارنامه فردی و جمعی نمایندگان و همچنین عملکرد مجلس است.

وی با بیان اینکه اگرچه همه ایام برای ارزیابی کارنامه و مرور عملکرد مغتنم‌اند، اظهار کرد:️ قانون اساسی به عنوان معیار ساختاری انجام وظایف نمایندگی نصب‌العین بوده و خودکامگی و تضییع حقوق مردم در هر سطح موضوعی است که با همه توان و بی‌ملاحظه در مقابله با آن همچنان در تلاشیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید بیان کرد:️ ما نباید خاستگاه خود را در هیچ روزی فراموش کنیم، زیرا ارزش و اختیاری اگر برای هر مسئولی بویژه نمایندگان هست، تماما ناشی از رأی و اعتبار مردم است.

رحیمی تأکید کرد: این نه یک شعار زیبا بلکه حقیقتی است که غفلت از آن برای هر مسئولی ویرانگر خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه️ تلاش شد تا در صحن و کمیسیون در دو حوزه قانونگذاری و نظارت فعال و اثربخش باشیم، تصریح کرد: معتقدم هیئت رئیسه مجلس به عنوان سکاندار مدیریت خانه ملت نیاز به انسجام و شفافیت بیشتری دارد، زیرا براین اساس می‌تواند مجلس را در دو فضای قانونگذاری و نظارت به سکوی موفقیت نزدیکتر کند.

وی ادامه داد: سازمان اداری مجلس بلحاظ مدیریتی و عملکردی و همچنین شفافیت نیاز به تحول اساسی دارد.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر گفت: برخی دبیران کمیسیون‌ها از میان کارمندان مجلس هستند که حدود سی سال و بعضا ۱۵ سال بر اداره و امور کمیسیون‌ها اثرگذار بوده‌اند، لذا تخصص‌ها و سطح تحصیلات آن‌ها حتما نیاز به ارزیابی جداگانه دارد.

رحیمی اظهار کرد: روابط شخصی باقیمانده از دوره های قبل، کار جابه‌جایی‌ها و اصلاح ساختار سازمانی مجلس و کمیسیون‌ها را سخت کرده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید تأکید کرد: آسیب‌شناسی موضوع مدیریت سازمانی و اداری مجلس، میزان کارآمدی و اثربخشی معاونت‌ها و واحدهای مختلف مجلس، موضوعی است که نیازمند ورود جدی، بیطرفانه و موثر هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون تدوین آیین نامه و عموم نمایندگان است، این موضوع متاسفانه تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه فراکسیون‌ها باید گزارش دوره‌ای عملکرد خود را به مردم ارائه کنند، افزود: بیش از ۴۵ فراکسیون در مجلس فعال شده‌اند در حالی که کمتر از پنج فراکسیون به طور حرفه‌ای دارای اساسنامه و ساختار تشکیلاتی منسجم هستند.

رحیمی با اشاره به مجمع نمایندگان تهران هم گفت: این مجمع با تقسیم کار گروه‌های هفتگانه و نیز راه‌اندازی دفاتر چهارگانه ارتباطات مردمی در اسلامشهر، ری، پردیس و شمیرانات (لواسان) جلسات هماهنگی و نظارتی موثری را در طول مدت گذشته با مسئولان ذی‌ربط در سطوح مختلف داشته است که کارنامه عملکرد مجمع نمایندگان تهران توسط دبیرخانه مجمع تدوین به زودی به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/

روز مجلس فرصتی برای مرور کارنامه نمایندگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار