امام جمعه زاهدان:

دعوت به وحدت وظیفه اصلی امت اسلام و علمای اسلامی است

امام جمعه زاهدان گفت: دعوت به وحدت وظیفه اصلی امت اسلام و علمای اسلامی است و منظور ما از وحدت این است که برای حفظ اسلام باید مشترکات را برجسته نشان دهیم و با یکدیگر دشمنی نکنیم.

دعوت به وحدت وظیفه اصلی امت اسلام و علمای اسلامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به هفته وحدت، اظهار کرد: در شهر و دیارمان شیعه و سنی با همدلی و تعامل در کنار یکدیگر زندگی کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اختلاف موجود میان مسلمانان یا ریشه سیاسی دارد، یا ریشه اجتهادی و علمی و یا ریشه اعتقادی گفت: قبل از وهابیت اختلاف یا ریشه سیاسی داشت و یا علمی، اما پس از آن متاسفانه ریشه اختلاف به سمت اعتقادی پیش رفت و آنقدر گسترش یافت که متاسفانه امروز گروهی از مسلمانان تحت عنوان تکفیر گروهی دیگر را می‌کشند.

سلیمانی ادامه داد: اگر اختلاف میان مسلمانان اعتقادی باشد بسیار خطرناک است، امروز مسئله دعوت به وحدت وظیفه اصلی امت اسلام و علمای اسلامی بوده و این پدیده‌ای است که از دیرباز مورد توجه علمای دلسوز جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه منظور ما از وحدت این است که برای حفظ اسلام باید مصالح جهان اسلام را در نظر بگیریم، مشترکات جهان اسلام را برجسته نشان دهیم و با یکدیگر دشمنی نکنیم گفت: این همان منشی است که بزرگان شیعه و سنی پیش از این به دنبال آن بوده‌اند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارد.

سلیمانی تصریح کرد: رهبری تاکید کرده‌اند آن‌هایی که به اهل‌سنت توهین می‌کنند به نام شیعه و یا بلعکس، توهین‌کننده نه سنی واقعی است و نه شیعه واقعی. ما امروز می‌بینیم سایت‌هایی که در جهان به‌دنبال توهین به اهل سنت و تشییع هستند به آمریکا و انگلیس متصل هستند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید مشترکات شیعه و سنی را برجسته کنیم و همه در راستای گسترش وحدت در دنیای اسلام گام برداریم و امیدواریم آن وحدتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است در جامعه عملی شود.

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند ما با "شیعه انگلیسی" طرف هستیم، این کلام پشتوانه تحقیقی و پژوهشی و پشتوانه دقیق علمی دارد امروز همه دنیا می‌دانند رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی ندای وحدت سر داده است.

انتهای پیام/ع

شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان وحدت کامل دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار