اقتصاد مقاومتی ساختار نظام‌مندی دارد

امام جمعه ایلام گفت:اقتصاد مقاومتی ساختار نظام‌مندی دارد در صورت موفقیت می تواند شرایط بحرانی اقتصاد کشور را متحول کند.

اقتصاد مقاومتی ساختار نظام‌مندی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ آیت الله محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: در صورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته قرار می‌گیرد.

لطفی افزود: توسعه زیرساخت‌های موردنیاز و توانمندسازی نیروی کار و فعال‌سازی بخش خصوص به‌عنوان موتور محرک اصلی رشد اقتصاد و صنعتی کشور  از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: ایجاد ایمنی در برابر بحران‌ها و تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، افزایش کارایی نظام اقتصادی کشور، تقویت و توسعه کار شایسته و کارآفرینی از دیگر اهداق اقتصادی مقاومتی است.

امام جمعه ایلام بیان داشت: اقتصاد مقاومتی تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل می‌کند و زمینه رشد و توسعه اقتصادی و درنهایت عدالت اجتماعی از دل آن پدید می‌آید.

وی افزود: در اوج عزاداری ملتی برای هم‌وطنانشان، دشمنان درصدد ضربه‌های سهمگین‌تر و کاری‌تر بر پیکر کشور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه خصومت آمریکا به حدی رسیده است که زلزله ایران و مصیبت مردم کرد غرب کشور، از بار دشمنی‌ها و خصومت‌ها نکاسته و رژیم آمریکا توصیه کرده تا اگر کسی قصد کمک دارد، تحریم‌های آمریکا را در نظر بگیرد، گفت: عده‌ای خوش‌خیال و خوش‌بین در ایران منتظر پیام تسلیت دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور آمریکا به دنبال زلزله کرمانشاه هستند.

 

لطفی تصریح کرد: رمز پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی مجاهدت و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی افزود:  سردار هوشمند اسلامی و انقلاب حاج قایم سلیمانی با مدیریت جهادی، داعش و تکفیرهای را شکست داد و نه با مذاکره، آنچه سبب نابودی داعش شد مقاومت و جهاد و ایثارگری مدافعان حرم و فرمانده شجاع و توانمند سرلشکر قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: یکی از ضروری‌ترین عوامل برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ناکام نمودن دشمنان در تحریم‌ها، حاکم نمودن تفکر بسیجی در برنامه‌های اقتصادی است، بسیج بالاترین ظرفیت و آمادگی را برای اجرای فرمان‌های رهبری در عرصه اقتصاد دارد.

وی گفت: آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، فصلی جدید در حیات دینی و اسلامی امت اسلامی است، اینک منتظران مکتب انتظار، امیدوارانه ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت و مصلح کل و دادگستر جهان را از خدای متعال خواهانند تا در پرتو انقلاب جهانی و دولت فراگیر، پرچم عدالت و آزادی و براندازی نظام‌های فاسد و حاکمان دیکتاتور را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورند.

لطفی با اشاره به اینکه وحدت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروی بر دشمنان امت اسلامی است، افزود: یکی از اقدامات ارزشمند رسول اعظم (ص) از آغاز بعثت تا رحلت، همواره این بوده است که در آموزش‌ها و تعالیم خود و در عمل، در جهت ایجاد وحدت و نفی تفرقه و اختلاف تحکیم پایه‌های وحدت و همبستگی و همدلی میان مسلمانان و حتی تفاهم با غیرمسلمانان غیرمعارض از اهل کتاب گام نهاده است.

 

انتهای پیام/ع

نقش اقتصاد مقاومتی در شرایط بحرانی اقتصادی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.