کواکبیان در کنگره حزب همبستگی دانش آموختگان ایران:

حال احزاب خوش نیست/پاسخگو کردن مسئولان شاخص توسعه سیاسی است

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: شایسته سالاری و پاسخگو کردن مسئولان از ابعاد توسعه سیاسی هستند.

حال احزاب خوش نیست/پاسخگو کردن مسئولان شاخص توسعه سیاسی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اسلامی کار در دومین کنگره حزب همبستگی دانش آموختگان ایران که امروز ۱۰ آذر برگزار شد، به ضرورت توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور اشاره و اظهار کرد: نظریه پردازان به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه پیشرفت کشور‌ها توسعه متوازن است.

وی به بیان نکاتی درباره توسعه سیاسی پرداخت و ادامه داد: مشارکت مردم در اداره حکومت یکی از مبانی مهم توسعه سیاسی است.

دبیرکل حزب مردم سالاری شایسته سالاری برای اداره حکومت یکی دیگر از نکات مهم در توسعه سیاسی دانست و افزود: پاسخگو کردن مسئولان بعد دیگری از توسعه سیاسی است.

کواکبیان تاکید کرد: مشارکت سیاسی مردم در کشور، یکی از کار ویژه‌های احزاب است، اما نباید اینگونه باشد که احزاب فصلی باشند و فقط زمان انتخابات تنور را گرم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تربیت و آموزش کادر سیاسی را یکی از وظایف مهم احزاب بیان و تصریح کرد: حزب به معنای دولت سایه است که دولت و مسئولان را رصد می‌کند.

کواکبیان گفت: دولت سایه باید بتواند امکان جا به جایی مسئولان را فراهم کند و چرخش نخبگان صورت گیرد.

دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه احزاب باید رسانه‌های قوی داشته و مواظب عملکرد‌ها باشند، اظهار کرد: اگر ما حزب را جدی نگیریم و به آن میدان فعالیت ندهیم، رسیدن به توسعه سیاسی شوخی بیش نیست.

وی با تاکید بر اینکه احزاب در کشور حال خوشی ندارند، به ضرورت اصلاحاتی در قانون فعالیت احزاب و تشکل اشاره کرد و ادامه داد: در مجلس اصلاح قانون احزاب را به جد دنبال می‌کنیم. متاسفانه براساس این قانون منتخبان احزاب در کمیسیون ماده ده تماشاچی هستند و حق رای ندارند.

کواکبیان افزود: اخیرا بنده مطالب در مورد رئیس دولت‌های نهم و دهم بیان کردم و عده‌ای گفتند تملق خانواده لاریجانی را می‌کنم اصلا چنین چیزی نیست.

وی بیان کرد: ما اصلاح طلبان هم در بحث حزب مشکل داریم و اگر توسعه سیاسی را قبول داریم باید متناسب با آن برنامه ریزی کنیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انتقاد کرد و گفت: اگر ما می‌گوییم که فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید متوقف شود به دلیل این است که در آنجا افراد تصمیم می‌گیرند و احزاب نقشی ندارند. شورای عالی حتی رئیس دوره‌ای هم ندارد بلکه رئیسش دائمی است.

کواکبیان در پایان خبر از رونمایی طرح پارسا در کنگره حزب مردم سالاری داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار