جمع بندی نهایی از مشکلات منطقه ی دیشموک

دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موظفند ظرف یک هفته مشکلات و موانع بخش دیشموک را جمع بندی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛استاندار عصر امروز در نشست شورای اداری بخش دیشموک گفت: از طرح های در دست اجرای این بخش بازدید به عمل آمد که برای رفع موانع این طرح ها تصمیم های لازم اتخاذ می شود.


علی محمد احمدی با اشاره به اینکه در نشست شورای اداری این بخش مقرر شد طی یک هفته مسائل و مشکلات این منطقه با هماهنگی دستگاههای اجرایی جمع بندی و نهایی شود افزود: بخش دیشموک از مناطقی است که به لحاظ ساختاری تا حدودی با محدودیت هایی مواجه است و سعی می شود تا پایان امسال برخی از مشکلات این منطقه به ویژه در حوزه آبرسانی، کشاورزی، دامپروری، بانکی، آموزشی، بهداشتی و درمانی رفع شود.


استاندار به طرح های راه سازی این منطقه هم اشاره کرد و گفت: کمک های مالی برای اجرای راه ارتباطی دیشموک ـ دهدشت و دیشموک ـ خوزستان توسط بنیادهای خیریه ارائه شده است همچنین از طریق استانداری هم منابع مالی برای این طرح ها در نظر گرفته خواهد شد.


احمدی با بیان اینکه بخش دیشموک از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است افزود: این بخش به لحاظ گردشگری، شیلات، دامپروری و باغداری دارای ظرفیت بالایی است که لازم است در این زمینه سرمایه گذاری شود.


وی افزود: تبدیل اراضی شیبدار به باغ در این بخش توسط سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار است که اشتغالزایی مطلوبی را به همراه دارد.


امام جمعه دیمشوک هم در این نشست با بیان اینکه بخش دیشموک نیازمند توسعه زیرساخت ها است گفت:این بخش 23 هزار نفر جمعیت دارد این در حالی است که هیچگونه نمایندگی یا اداره فرهنگی در این منطقه برای پوشش فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد.


حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند افزود: روستاهای منطقه دیشموک فاقد گیرنده‌های تلویزیونی هستند و این موجب گرایش مردم به سمت ماهواره می شود و لازم است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.


وی تکمیل مساجد نیمه تمام، تکمیل مصلی نماز جمعه دیشموک، راه اندازی ثبت احوال، اداره بهزیستی، راه های ارتباطی و آب شرب را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: از استاندار می خواهیم که نگاه ویژه ای به منطقه داشته باشد.


بخشدار دیشموک نیز با اشاره به ساختار نامتوازن توسعه در مناطق مختلف استان گفت: نگاه و توزیع ناعادلانه و نابرابر ثروت و درآمدها باعث می‌شود که بین مناطق شکاف ایجاد شود.


حسن امیریان افزود: برخی از روستاهای منطقه دیشموک از راه ارتباطی مناسبی برخوردار نیستند و اولین بارش باران منجر به قطع ارتباط مردم روستاها به مرکز شهر می شود.


وی با بیان اینکه برخی از طرح های این منطقه سالها است که راکد مانده اند گفت: معدن نیترات لیراب بعد از سالها رکود به همت نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی پیگیری و هم‌اکنون فعال است.


امیریان با اشاره به اینکه یکی از طرح های راکد شده این منطقه سد بالیاب است که راه اندازی آن می تواند بسیاری از مشکلات این منطقه به ویژه در حوزه کشاورزی را رفع کند گفت: طرح آبرسانی به هزار هکتار از اراضی اسفندان از طریق رود سمه به دلیل نبود اعتبار راکد مانده است.


وی اجرای جاده امیر آباد، دلی نعمت الهی، مورخانی، لیراب و آبرسانی به 240 هکتار از اراضی آجم را از دیگر طرح های در دست اجرای دیشموک عنوان کرد و گفت: این طرح ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام/د

مشکلات منطقه ی دیشموک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.