سان: رابطه کی روش با هواداران ایرانی فوق العاده است/ ایران مستحکم‌ترین خط دفاعی آسیا را دارد

نشریه سان در گزارشی به تحلیل تیم ملی فوتبال کشورمان و رابطه خوب کارلوس کی روش با هواداران فوتبال در ایران پرداخت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نشریه « سان» در گزارشی اختصاصی تحت عنوان «چرا کارلوس کی روش هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت؟» به معرفی کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان پرداخت.

این سایت می نویسد ،کمک مربی سابق منچستر یونایتد و سرمربی سابق رئال مادرید تیم ملی ایران را به دو جام جهانی هدایت کرده است.

کارنامه کی روش شامل مربیگری در پرتغال و رئال مادرید و دو دوره طولانی مدت به عنوان دستیار سرالکس فرگوسن در منچستر یونایتد است.

اما این جام جهانی، او امیدوار است که ایران را به رتبه های بالای جدید هدایت کند.

کارلوس کی روش کیست؟

کارلوس کی روش در شهر نامپولا، موزامبیک متولد شد.

پس از یک دوره مربیگری تیم زیر 20 سال پرتغال ، او در سال 1991 به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب شد، که دو سال در این سمت باقی ماند.

کی روش پس از حضور در خاورمیانه، ژاپن و ایالات متحده، با آفریقای جنوبی عملکرد قابل توجهی در مسابقات جام جهانی 2002 داشت که نظر سرالکس فرگوسن را به خود جلب کرد. و از سال 2002 تا 2003 به عنوان دستیار خود از کی روش بهره گرفت.

یک سال بعد کی روش به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شد، اما او در نهایت اخراج شد و برای یک دوره چهارساله به عنوان دستیار فرگی به یونایتد بازگشت.

او سپس در سال 2008 هدایت پرتغال را برعهده گرفت و تا سال 2010 در این پست ماند .تیم او در جام جهانی 2010 توسط اسپانیا از دور رقابت ها حذف شد.

سان در ادامه این سئوال را مطرح کرد که: چرا کارلوس کی روش هدایت ایران را پذیرفت؟

کی روش دلایل خود برای پذیرفتن سرمربیگری ایران را فاش نکرده است. ، اما او پس از عقد قرارداد با ایران در سال 2011، با طرفداران خود رابطه فوق العاده ای داشته است.

این سرمربی پرتغالی در زمان امضای قرارداد با ایران شهرت فوق العاده ای به عنوان یک مربی برجسته داشت، اما ناکامی های او در رئال مادرید و پرتغال، تردید هایی را درباره توانایی های مربیگری او به وجود آورده بود.

اما اکنون او پس از هدایت ایرانیان به دو جام جهانی متوالی،در آسیا مشتریان بسیاری دارد.

گفته می شود کی روش ، 1.5 میلیون پوند در سال از ایرانیان دستمزد دریافت می کند.

کی روش در شش سال گذشته چه تاثیری بر فوتبال ایران داشته است؟

از نظر شخصی، حضور طولانی مدت کی روش در ایران بدون مشکل نبوده است، این مربی 64 ساله چهار بار استعفا کرد و یک بار هم به دلیل پرداخت نکردن مالیات،ممنوع الخروج شد.

این امر برخلاف نظم و دیسیپلین تیم او است،که با اختلاف ،مستحکم ترین خط دفاعی آسیا را دارد.

ایران تحت هدایت کی روش فقط دو گل در مقدماتی جام جهانی خورد، که هر دو گل را در بازی آخر برابر سوریه و پس از آنکه صعودش به جام جهانی 2018 مسجل شده بود،دریافت کرد.

ایران با کی روش در جام جهانی 2014 برابر نیجریه به تساوی بدون گل دست یافت، و بد شانس بود که با گل لحظات پایانی مسی برابر آرژانتین شکست خورد.

کی روش به شدت بر جذب بازیکنان ایرانی تبار خارج از کشور تمرکز کرده است تا بیایند و برای تیم ملی بازی کنند، از جمله بازیکنان که حتی قادر نیستند فارسی صحبت کنند.

انتهای پیام/

تمجید سان از خط دفاعی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار